סקירה של וויקס אנליטיקס
top of page

סקירה של וויקס אנליטיקס

עדכון אחרון: 25.10.22

כשאתם מתפעלים באופן שוטף את אתר הוויקס שלכם, מאוד כדאי לכם להשקיע כמה דקות מידי פעם ולבדוק את נתוני הגלישה באתר. להבין כמה אנשים נכנסים לאתר, מאיפה הנם מגיעים, באילו עמודים הם נמצאים הכי הרבה, לאילו עמודים הם עוברים ומהו העמוד האחרון שממנו הם יוצאים מהאתר. במדריך שלפניכם תוכלו לקרוא על מה שרציתם לדעת על נתוני הגלישה באתר הוויקס שלכם ולא ידעתם איך לברר


למה חשוב להכיר את נתוני הגלישה באתר?

מידע על נתוני הגלישה באתר שלכם הוא אחד הדברים הכי חשובים שאתם רוצים להיות מעורים בהם אחרי שהאתר שלכם עולה לאוויר. אם עץ נפל ביער ואף אחד לא שמע אותו- האם הוא באמת נפל? ואם אתר נבנה באינטרנט ואף אחד לא נכנס אליו- האם הוא באמת נבנה? הבנתם את הכוונה שלי. השקעתם כל כך הרבה מחשבה ואנרגיה- בחוויית המשתמשים, בעיצוב, בתוכן, ברספונסיביות- עכשיו האתר צריך להתחיל לעבוד בשבילכם, ואתם צריכים לדעת איך בדיוק הוא עושה את זה, והאם זה מספיק טוב.

המדריך הזה מיועד לבעלי אתרים שמעוניינים להבין את הבסיס. נתוני הגלישה מתחלקים בגדול לשני חלקים- נתונים לגבי האופן בו גולשים מגיעים לאתר (מידע שניתן לקבל באמצעות קונסולת החיפוש של גוגל), ומידע לגבי פעילות הגולשים שכבר הגיעו לאתר. אפשר לקבל המון מידע בעל ערך באמצעות חיבור האתר לגוגל אנליטיקס, אבל אפשר גם להתחיל מלהסתפק בדוחות שוויקס מספקים.


איך צופים בסטטיסטיקות גלישה באתר וויקס?

כנסו ל- dashboard שלכם, לחצו בתפריט משמאל על Analytics & Reports. הדוחת מחולקים לקטגוריות שונות, חלקן נותנות מידע גולמי וחלקן (למשל insights) כבר מספקות כבר ניתוחים ותובנות שימושיות עבורכם.

שימו לב שכל המידע מוצג אוטומטית עבור החודש האחרון, וכן מאפשר השוואה לחודש שלפניו. ניתן להגדיר טווח שונה לפי מה שתרצו. אני ממליצה להציץ מידי פעם על טווח רחב, של שנה אחרונה- כדי לראות מגמות, ומידי פעם להסתכל גם על הימים האחרונים, במיוחד אם בדיוק שיניתם משהו מהותי באתר או שעשיתם קמפיין שיווקי שאתם רוצים לראות את תוצאותיו. לרוב, מתאים להסתכל על טווח של חודש או שלושה חודשים אחרונים.


כמה אנשים גולשים באתר הוויקס שלי?

כאן יופיע המידע הכללי והבסיסי ביותר- כמה פעמים גולשים נכנסו לאתר בתקופת הזמן שהוגדרה, כמה מתוכם הם גולשים ייחודיים (ז"א- אם באתר היו 100 Site Sessions ו- 90 Unique Visitors, זה אומר ש- 90 אנשים גלשו באתר, וחלק מהם נכנסו פעמיים או יותר כך שסה"כ היו 100 ביקורים באתר החודש). ניתן לראות גם את משך הביקור הממוצע באתר- זהו נתון משמעותי ביותר. במחשבה על חוויית משתמשים, אתם רוצים שהגולשים ישהו באתר שלכם כמה שיותר זמן- ישוטטו בין עמודים, ילחצו על לינקים פנימיים, יציצו בגלריות, יקראו פוסט או שניים בבלוג. אתם רוצים שיהיה להם מעניין ובעך ערך, כך האמינות והמקצועיות שלכם מתבססת בעיניהם, וגדל הסיכוי שהם ירצו ליצור אתכם קשראו לרכוש את המוצרים שלכם. גם בעיני גוגל הפרמטר של משך השהייה באתר הוא פרמטר מרכזי ביותר- ככל שגולשים נמצאים יותר זמן באתר- הדירוג של האתר מושפע מכך לטובה.

מאיפה מגיעים גולשים לאתר שלי?

כאן ניתן גם לראות מאיפה מגיעים גולשים לאתר- האם הם מגיעים מחיפוש בגוגל, מהרשתות החברתיות, האם הם מקלידים את שם האתר?

בתמונה שמשמאל, לדוגמא, ניתן לראות שמקור הגולשים הגדול ביותר הוא ללא ספק גוגל, ושכ- 60% מהגולשים מגיעים לאתר דרך גוגל (הסימון הירוק מבטא את ההפרש בין נתוני החודש הזה לנתוני החודש הקודם), ומייד אחריו נמצא פייסבוק, עם כ- 20% מסך הגולשים.

ברגע שאנחנו יודעים מאיפה מגיעים גולשים לאתר, אנחנו יכולים לחזק את המקורות ה"חזקים", מתוך הבנה שמשהו שם עובד טוב עבורנו. אפשר גם לעשות חשיבה מחודשת על המקורות החלשים יותר, ולחשוב אילו שיפורים ניתן לעשות בהם על מנת לשפר את אחוזי ההגעה מתוכם לאתר.



האם גולשים באתר שלי מהמחשב או מהמובייל?

אתם מאוד רוצים לדעת מאיזה מכשיר הגולשים שלכם גולשים באתר. בתוך Reports, לכו ל- Traffic by Device. שם תוכלו לראות האם רוב הגולשים שלכם גולשים מהמחשב, בנחת עם כוס קפה בערב (או בהפוגה במשרד), או גוללים בזריזות במובייל בעודם מחכים לאוטובוס, לקפה שהזמינו או לחיים עצמם.

כיום חשוב מאוד להשקיע בהתאמה מושלמת של האתר למובייל ובמהירות הטעינה של האתר בנייד. גוגל הודיעה כבר לפני שנתיים שמהירות טעינת האתר במובייל הינה פרמטר המשפיע על דירוג האתר, ונראה שעם הזמן חשיבות הפרמטר הזה הולכת וגדלה. מעבר להתאמה העיצובית ולחשיבה על אופטימיזציה של מהירות טעינת האתר, צריכה להיות גם הרבה מחשבה שקשורה לחוויית משתמש במובייל לעומת הדסקטופ- מדובר בחוויית גלישה שונה- לגולשים במובייל לרוב יש פחות זמן, סבלנות וטווח קשב, והמסרים המילוליים והויזואליים שלכם צריכים להתחרות עם הרבה גירויים אחרים.


מידע על נתוני גלישה בעמוד ספציפי

הקמתם עמוד נחיתה ואתם רוצים לראות כמה גולשים מגיעים אליו? תוהים כמה אנשים קוראים את עמוד האודות שלכם, או את הפוסט האחרון בבלוג? תחת לשונית Behavior Overview תוכלו לראות אילו עמודים הם הפופולאריים ביותר באתר שלכם, באילו עמודים גולשים מבלים הכי הרבה זמן ואילו עמודים הם העמודים האחרונים שגולשים מסתכלים עליהם באתר, לפני שהם יוצאים. ניתן לצפות לראות את עמוד הבית בקרב העמודים הפופולאריים ביותר, ואם יש לכם בלוג- ניתן לצפות לראות חלק מעמודי הבלוג ברשימת העמודים הנקראים ביותר.

בדו"ח זה ניתן גם ממש לראות מסלולים (flows) שגולשים עושים באתר שלכם- ולהתחיל להבין לעומק את ההתנהגות של הגולשים. ניתן לראות שלושה שלבים (לחיצה על העמוד השני יתן את התפלגות העמודים של השלב השלישי). למשל, ניתן לבחון לאן גולשים עוברים אחרי שהם מבקרים בעמוד מסויים, ומכך להסיק על תחומי העניין של הגולשים ועל מוקדי המשיכה של העמודים השונים.


תובנות על הגלישה באתר והשוואה לאתרים אחרים

מעבר למידע גולמי, המערכת מספקת גם מידע מעובד ומנותח, המוצג בצורת מסקנות ברורות, פשוטות וישומיות. תחת לשונית "Insights", תוכלו לקבל הצעות המתבססות הן על נתוני האתר שלכם, כיום ובעבר, והן על השוואה שלו לאתרים דומים.

גם בלשונית "Benchmarks" ניתן לקבל מידע על האתר שלכם בהשוואה לאתרי וויקס אחרים דומים (ההשוואה נקבעת על בסיס הקטגוריה אותה אתם מגדירים לאתר בעת הפתיחה שלו, וניתן לשנות אותה בכל עת). ניתן לראות הן בצורת טבלה והן בצורת אינפוגרפיקה איך הביצועים שלכם ביחס למתחרים בקטגוריות של כמות מבקרים, משך שהייה באתר, מקורות הגעה לאתר ועוד. נצלו את המידע הזה הן כדי לחזק את הצדדים החזקים שלכם, והן כדי לתכנן כיצד לשפר את הטעון שיפור.


אם יש לכם שאלות נוספות, מוזמנים כמו תמיד לפנות אלי בכל דרך שתרצו.


אנחנו סטודיו אלצ'קה

נעים להכיר! אנחנו בונים, משדרגים ומקדמים אתרי וויקס. אוהבים עיצוב נקי ומדוייק, חוויית משתמש אינטואיטיבית שמובילה לתוצאה הרצויה, ותהליך עבודה משותף שבו כל אחד מהצדדים מביא את מה שהוא הכי טוב בו. 

תודה שנרשמת!

רוצים להשאר מעודכנים?

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו, מבטיחים לא להספים ולשלוח מידי פעם מידע רלוונטי, מעניין ותמציתי. מלאו מייל ואתם בפנים:

bottom of page