סקירה של וויקס אנליטיקס


כל מה שרציתם לדעת על נתוני הגלישה באתר הוויקס שלכם ולא ידעתם איך לברר- הנה מדריך מסודר שיעזור לכם להגיע לכל המידע שאתם זקוקים לו


להרבה אנשים, בייחוד אם הם נאלצו לעבור קורסים בסטטיסטיקה בתואר, מתפתחת פריחה קלה בגוף כשאומרים להם מילים כמו "סטטיסטיקת נתוני הגלישה באתר". אבל האמינו לי, זה גם חשוב וגם פשוט.


למה לי נתוני גלישה?

מידע על נתוני הגלישה באתר שלכם הוא אחד הדברים הכי חשובים שאתם רוצים להיות מעורים בהם אחרי שהאתר שלכם עולה לאוויר. אם עץ נפל ביער ואף אחד לא שמע אותו- האם הוא באמת נפל? ואם אתר נבנה באינטרנט ואף אחד לא נכנס אליו- האם הוא באמת נבנה? הבנתם את הכוונה שלי. השקעתם כל כך הרבה, עיצבתם, ערכתם, תכננתם, שיניתם (אולי גם שילמתם)- עכשיו האתר צריך להתחיל לעבוד בשבילכם, ואתם צריכים לדעת איך בדיוק הוא עושה את זה, והאם זה מספיק טוב. הפוסט הזה הינו פוסט שמיועד לאלו שמחפשים להבין את הבסיס. נתוני הגלישה מתחלקים בגדול לשני חלקים- נתונים לגבי האופן בו גולשים מגיעים לאתר (מידע שניתן לקבל באמצעות קונסולת החיפוש של גוגל), ומידע לגבי פעילות הגולשים שכבר הגיעו לאתר. אפשר לקבל המון מידע בעל ערך באמצעות חיבור האתר לגוגל אנליטיקס, אבל אפשר גם להתחיל מלהסתפק בדוחות שוויקס מספקים.


איך צופים בנתוני הגלישה של האתר שלי?

כנסו ל- dashboard שלכם, לחצו בתפריט משמאל על Analytics & Reports. הדוחות מחולקים לשלוש קטגוריות ראשיות- מכירות (sales), תנועה (traffic) ואנשים (people). בהדרכה בסיסית זו אתמקד בדוחות שנותנים מידע על טראפיק כללי באתר.


מידע על נתוני גלישה באתר


כמה אנשים גולשים באתר שלי?

השאלה הבסיסית ביותר- כמה אנשים בכלל נחפשים לאתר שלי? בלשונית Traffic, ממש בראש העמוד- תוכלו לראות את הנתונים האלו. שימו לב שאתם יכולים להגדיר את טווח התאריכים- האופציה האוטומטית היא חודש, אבל אולי דווקא תרצו לדעת כמה גולשים היו באתר בימים האחרונים? וויקס מציג לכם כמה גולשים סה"כ היו באתר (Total Sessions), כמה מהם הם גולשים ייחודיים (Unique Visitors)- מתוך ההפרש בין שני המספרים אתם יכולים להבין כמה גולשים ביקרו באתר שלכם פעמיים או יותר. הנתון השלישי מציג לכם את משך הביקור הממוצע של גולש/ת. באתר שלכם. אמנם מדובר בממוצע, וחשוב לזכור שממוצע הוא נתון שמאוד מושפע מהקצוות (מי מכם שלמד אי פעם קורס בסטטיסטיקה מחייך עכשיו בייאוש נוסטלגי)- ובכל זאת, זה נתון חשוב. במחשבה על חוויית משתמש, אתם רוצים שהגולשים ישהו באתר שלכם כמה דקות- ישוטטו בין עמודים, ילחצו על לינקים פנימיים, יציצו בגלריות, יקראו פוסט או שניים בבלוג. אתם רוצים שיהיה להם מעניין ובעך ערך. וגם במחשבה על SEO- אחד הפרמטרים שגוגל לוקח במשבון בעת דירוג האתר הוא משך הגלישה בו, וככל שגולשים נמצאים יותר זמן באתר- הדירוג של האתר מושפע מכך לטובה.


מאיפה גולשים מגיעים לאתר שלי?

האם גולשים מגיעים לאתר שלכם דרך הפרסום האורגני שאתם עושים לו בפייסבוק? האם הם מוצאים אתם בגוגל, או אולי הם יודעים בדיוק לאן הם מגיעים והם מקלידים את כתובת האתר? תחת לשונית Traffic תוכלו לראות פילוח של Top Referring Sites, וכך להבין מאיפה הגולשים שלכם מגיעים.


האם גולשים באתר שלי מהמחשב או מהמובייל?

אתם מאוד רוצים לדעת מאיזה מכשיר הגולשים שלכם גולשים באתר. בתוך Reports, תחת הכותרת של Traffic, לכו ל- Traffic by Device. תוכלו לראות האם רוב הגולשים שלכם גולשים מהמחשב, בנחת עם כוס קפה בערב (או בהפוגה במשרד), או גוללים בזריזות במובייל בעודם מחכים לאוטובוס, לקפה שהזמינו או לחיים עצמם.

למה זה חשוב?

עוד כמה מילים על ההבדל בין גלישה במחשב לגלישה במובייל: כיום חשוב מאוד להשקיע בהתאמה מושלמת למובייל ובמהירות הטעינה של האתר בנייד. גוגל הודיעה כבר לפני שנתיים שמהירות טעינת האתר במובייל הינה פרמטר המשפיע על דירוג האתר, ונראה שעם הזמן חשיבות הפרמטר הזה הולכת וגדלה. מעבר להתאמה העיצובית ולחשיבה על אופטימיזציה של מהירות טעינת האתר, צריכה להיות גם הרבה מחשבה שקשורה לחוויית משתמש במובייל לעומת הדסקטופ- מדובר בחוויית גלישה שונה- לגולשים במובייל לרוב יש פחות זמן, סבלנות וטווח קשב, והמסרים המילוליים והויזואליים שלכם צריכים להתחרות עם הרבה גירויים אחרים.


מידע על נתוני גלישה בעמוד ספציפי

הקמתם עמוד נחיתה ואתם רוצים לראות כמה גולשים מגיעים אליו? תוהים כמה אנשים קוראים את עמוד האודות שלכם? לחצו על לשונית Reports בתפריט הראשי משמאל, וגללו בעמוד עד לכותרת Behavior, שם לחצו על Page visits. תוכלו להגדיר שם את התאריכים שלגביהם תרצו לקבל את המידע, וגם לראות השוואה בינם לבין טווח תאריכים קודם. אם אתם רוצים לראות מידע מורכב יותר, למשל להבין איזה מסלול גולש עושה באתר שלכם (למשל, באתר מכירה- כמה גולשים נכנסים לעמוד הבית, כמה מתוכם עוברים לעמוד מוצרף כמה מתוכם מוסיפים מוצרים לעגלה וכו')- תוכלו לבנות את זה בגוגל אנליטיקס.


אם יש לכם שאלות נוספות, מוזמנים כמו תמיד לפנות אלי בכל מדיה שתרצו.












44 צפיות

מה מעניין אתכם היום?

נעים מאוד, אני אלכס

בונה ומשדרגת אתרי וויקס, אוהבת עיצוב נקי ומדוייק, חוויית משתמש אינטואיטיבית שמובילה לתוצאה הרצויה, ותהליך עבודה משותף שבו כל אחד מהצדדים מביא את מה שהוא הכי טוב בו. 

רוצים להשאר מעודכנים?

הצטרפו לרשימת התפוצה שלי, מבטיחה לא להספים ולשלוח מידי פעם מידע רלוונטי, מעניין ותמציתי לכל מי שבנה, בונה או מתחזק אתר וויקס. מלאו מייל ואתם בפנים:

@Alechka 2019