אפיון אתר תדמית וויקס
top of page

אפיון אתר תדמית

כשחושבים על "אפיון אתרים", הרבה אנשים חושבים שמדובר בתהליך שמיועד לאתרים גדולים או מורכבים. אנחנו מדמיינים תהליך מסורבל, ארוך ויקר, שרלוונטי לחברות גדולות ולא לבעלי עסקים קטנים. כבונת אתרים שעובדת עם הרבה עסקים קטנים, אני רואה שוב ושוב אתרים שנבנו ללא אפיון ולא משרתים את בעל.ת האתר בצורה טובה- אתרים שיש אליהם כניסות אבל לא יצירת קשר,


אלכס רון בפגישת עבודה

אפיון אתר תדמית בוויקס

הפלטפורמות המרכזיות לבניית אתרים כיום, וויקס ו-וורפרדס, מספקות לנו מבחר אינסופי של תבניות מוכנות, ונראה שתהליך בניית אתר מעולם לא היה קל יותר- צריך בסך הכל לעבור ברפרוף על התבניות השונות, לבחור משהו שנראה מתאים, להחליף את התוכן והתמונות, וזהו- יש אתר.

האמת היא, שאין טעות גדולה מזו! למה? כי צורת החשיבה צריכה להיות הפוכה- להתחיל מהעסק- מהצרכים והמטרות שלו, ולא מהתבנית. אני בטוחה שלא משנה איזה עסק יש לכם, ועד כמה האתר שלכם "פשוט" או "בסיסי" בעיניכם- אין תבנית שיכולה להתאים לכם בול. לפעמים מדובר בשינויים קטנים, והרבה פעמים, מנסיוני- אלו שינויים קטנים שהופכים לגדולים, ובפועל יוצא שלא נשאר דבר מהתבנית המקורית, והאתר נבנה בטלאים-טלאים ולא באופן מתוכנן. זה תמיד יהיה ניכר בתוצאה הסופית, שתהיה לא מהודקת ומדוייקת במאת האחוזים. ההמלצה שלי? עדיף להתחיל מהתחלה, ולא לתקן תוך כדי תנועה.


יתרונות של תהליך אפיון לאתר תדמית

אחד הדברים שאפיון טוב עושה עבור האתר הוא להפוך את האתר לייחודי. עולם הדיגיטל היום הוא עולם שבו אנחנו מוצפים כל הזמן בגירויים, והתחתרות על תשומת הלב של הגולשים גדולה מאוד. בתוך עולם כזה, אתר שמאופיין נכון מצליח לתפוס את תשומת הלב של הלקוחות הפוטנציאליים שלו. תהליך האפיון כולל זיקוק של הבידול של העסק, מה שיאפשר לאתר להיות בולט וייחודי.

בנוסף, תהליך אפיון מבטיח שהאתר יבטא בצורה טובה וקוהרנטית את העסק שלכם כפי שהוא היום, ואפילו את איך שהוא יהיה בעתיד. האתר יהיה מובן, נגיש, אינטואיטיבי ונוח לשימוש עבור הגולשים. במידה והעסק הוא עסק בגדילה, בתהליך האפיון נדע גם להסתכל על על התכניות העתידיות, ומתוך כך ניתן יהיה לבנות אתר שתהיה בו תשתית נכונה להתפתחות עתידית.

יתרון אחרון, ואולי הכי חשוב- זה שאפיון נכון יגרום לאתר להיות יותר ממיר, כי נעשה בו חיבור עמוק בין האסטרטגייה העסקית והשיווקית של העסק, לבין המבנה, השפה והעיצוב של האתר.



איך עושים אפיון לאתר תדמית?

שלב 1: שאלון אפיון

תהליך האפיון מתחיל משאלון אפיון אותו אני מעבירה לבעל או בעלת העסק, על מנת לעשות בירור ראשוני של מטרות האתר, מיפוי של מוצרים ושירותים, קהלי יעד, מחקר מתחרים ראשוני ועוד. לעתים גם בעלי עסקים ותיקים או בשלים יכולים להתעכב על שאלות שנשמעות יחסית פשוטות, כי במהלך היומיום לא תמיד יש לנו הזדמנות לעצור לרגע ולהסתכל בזום אאוט על העסק כולו.


שלב 2: פגישת אפיון

לאחר מענה על השאלון נפגשים לשיחה. במידה ומדובר בעסק קטן המפגש הוא עם בעל.ת העסק, במקרה של ארגון גדול, עמותה או סטרטאפ- בשיחה יכולים להיות נוכחים מספר בעלי תפקידים (מנכ"ל, אחראי שיווק ועוד). בפגישה עוברים לעומק על כל השאלון, ומרחיבים בנקודות החשובות או באלו שאינו מדוייקות דיין. מנסיוני, זהו שלב שיכול להיות מאוד משמעותי עבור בעלי העסקים, הרבה פעמים השאלון והניתוח שלו מביא תובנות עסקיות משמעותיות. לרוב נצא מהפגישה עם מבנה ראשוני של ארכיטקטורת האתר (מבנה תפריט האתר והאופן בו העמודים מאורגנים).


שלב 3: מסמך אפיון

בשלב הבא, אני מעבדת את המידע מהשאלון והשיחה ומייצגת מסמך אפיון, הכולל את מבנה התפריט ורשימת העמודים באתר, וכן שרטוט כללי של עמוד הבית והעמודים המרכזיים. בנוסף, יש במסמך קווים מנחים לאפיון שפה ולצילומי תדמית (במידה ויש בהם צורך.


ומה עכשיו?

כשמסמך האפיון בידיכם, אתם יכולים לצאת לשוק החופשי של בוני ובונות האתרים ולחפש לכם את בעל.ת המקצוע המדוייקים עבורכם (כמובן שזה יכול להיות הסטודיו שלנו, אני שמחה להיות חלק מהתהליך כולו ולראות איך המסמך הופך לאתר) . אתם כבר תדעו באיזו פלטפורמה כדאי לבנות את האתר, ומהו סדר הגודל הצפוי לעלויות ולמשך התהליך.


אנחנו סטודיו אלצ'קה

נעים להכיר! אנחנו בונים, משדרגים ומקדמים אתרי וויקס. אוהבים עיצוב נקי ומדוייק, חוויית משתמש אינטואיטיבית שמובילה לתוצאה הרצויה, ותהליך עבודה משותף שבו כל אחד מהצדדים מביא את מה שהוא הכי טוב בו. 

תודה שנרשמת!

רוצים להשאר מעודכנים?

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו, מבטיחים לא להספים ולשלוח מידי פעם מידע רלוונטי, מעניין ותמציתי. מלאו מייל ואתם בפנים:

bottom of page