צילומי תדמית לעסק: כל מה שרצית לדעת
top of page

צילומי תדמית לעסק: כל מה שרצית לדעת

פוסט אורחת של ענת פנחס, צלמת אנשים

ענת מצלמת משפחות, בעלי.ות עסקים וגם יועצת עסקית לצלמים

(ובנימה אישית: ענת היא צלמת מקצועית מעולה, ומנסיוני האישי- היא יודעת לגרום למצולמים ולמצולמות שלה להרגיש כאילו הם נולדו כדי לעמוד מול המצלמה)


ענת פנחס. צילום: מיקי פורת


למה בכלל צריך צילומי תדמית?

מי כמוכם יודע כמה מחשבה, מאמץ, שעות עבודה וכסף השקעתם על השירות או המוצר שאתם מספקים.

מה הסיפור שהביא אתכם לעסוק במה שאתם עוסקים, ולמה אתם בדיוק מה שהלקוח הפוטנציאלי שלכם צריך.

זה שאתם יודעים את התשובות לכל השאלות האלה זה הכרחי, אבל גם הלקוחות הפוטנציאלים שלכם צריכים לדעת.

בזמנים בהם האצבע כל כך קלה על מסך הטאצ', מה שבד"כ עוצר אותה זו תמונה שהיא WOW. רק אחרי שתפסתם את תשומת לב הגולשים שלכם באמצעות תמונה, וגרמתם להם לעצור את הגלילה לרגע- רק אז המוח מתפנה להתעמק בטקסט, ולהבין מה אתם בעצם מציעים.

צילומי תדמית מקצועיים יניעו את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם לפעולה. רכישת המוצר או השירות שלכם (בהווה או בעתיד), או המלצה למישהו שזקוק לכם.


אז איך זה עובד?

מערכת היחסים שלכם עם הצלמ.ת מתחילה בשיחת טלפון או זום, בה הצלמ.ת תעזור לכם להגדיר מיהו קהל היעד אליו אתם פונים, להבין מה חשוב לקהל היעד שלכם ומה "כואב" לו, וכן מה הייחוד שלכם כבעלי העסק- מה הבידול שלכם, ולמה כדאי לרכוש את המוצר או השירות דווקא מכם. לכל בעל עסק יש דגשים משלו, דברים שחשוב לו שידעו עליו ושיבואו לידי ביטוי בצילומים. ללא השיח הראשוני והחשוב הזה הזה, הצלמ.ת לא תדע על מה לשים את הפוקוס (תרתי משמע). זה אולי נשמע מורכב, אבל זו יכולה להיות הזדמנות לבדק בית אמית, ולדיוק של מסרים וערכים עסקיים. אחרי הכל, צילומי תדמית צריכים להיות מדויקים כדי שישיגו את המטרה שלהם.

אחרי שאנחנו כבר מכירים, נבנה יחד לוח השראה שינסה לתת כיוון ויזואלי כללי למה שאתם רוצים לשדר- לוח שיתאים לאופי של העסק ולצבעוניות של השפה הויזואלית שלו (במידה ויש לעסק לוגו, אתר וכו'- נרצה שהצילומים ידברו באותה שפה).

אחר כך עוברים לחלק הכיפי, ומתחילים לדבר על לוקיישן לצילומים. השאיפה היא כמובן שהלוקיישן שיהיה כמה שיותר אותנטי ומחובר לעסק ולערכים שלו (במידת האפשר, תמיד יש עדיפות גבוהה לצילומים בבית העסק עצמו).

לאחר כך אלו, נכין ממש רשימת פריימים שאי אפשר בלעדיהם. כן כן, רשימה של ממש. ברשימה הזו יופיעו בדרך כלל: תמונת פרופיל לרשתות החברתיות, תמונת קאבר, תמונות מחיי העסק, תמונות "מאחורי הקלעים" ועוד- בהתאם לצרכים שלכם, לאופי העסק ולאופן בו אתם מפרסמים את עצמכם. אם התמונות צפויות להופיע גם באתר שלכם, כדאי להתייעץ עם בונת האתרים שלכם ולשלב אותה בתהליך, כדי לוודא שהתמונות יתאימו לאתר. כחלק משלב זה, תתבקשו גם להכין רשימה של פוסטים עתידיים כדי שנוכל יחד לחשוב איזה פריים יתאים להם. המטרה כאן היא שצילומי התדמית יהיו כמה שיותר שימושיים עבורכם, כך שאם למשל אתם מתכננים מוצר או שירות חדשים, כדאי לכלול אותם ביום הצילומים, ולהשתמש בהם כשתחליטו לחשוף אותם לקהל הרחב.

צילומי תדמית טובים אמורים לשמש אתכם לפחות לכמה חודשים קדימה, ותכנון מראש של סוגי התמונות כך שתהיינה מגוונות היא משמעותית מאוד.

במהלך הצילומים עצמם, שאורכים לרוב כשעה וחצי, אפשר להעזר במאפרת ו/או סטייליסטית. מומלץ להחליף בגדים כמה פעמים כדי שלא תהיה תחושה אחר כך שכל התמונות צולמו באותו יום. במידת הצורך, אפשר להשתמש בניצבים על מנת לדמות לקוחות. לא מומלץ לעשות צילומים עם לקוחות אמיתיים בזמן קבלת שירות אמיתי, כי בזמן הצילומים תשומת ליבכם צריכה להיות ממוקדת בצילומים ולא בלקוחות שלכם.


צילומי תדמית לאתר

אם אתם בתהליך של בניית אתר, חשוב פי כמה וכמה שיהיו לכם צילומי תדמית איכותיים, שמבטאים את הייחודיות והרוח שלכם ושל העסק שלכם! אם יש בתמונה בונה אתרים, כאמור- כדאי לעבוד בשיתוף פעולה ולשלב גם אותו.ה בתכנון הצילומים וסוגי התמונות הרצויות. רצוי מאוד ליידע את הצלמ.ת מראש אם רוצים תמונות בגודל או באופי מסויים, או אם הולכת להתבצע עבודה גרפית על התמונות (למשל הוספת טקסט).

מתוך צילומי תדמית של מרפאה בעיסוק, קוסמטיקאית ויועצת לסידור הבית בשיטת קונמארי. צילומים: ענת פנחס


חמישה טיפים של צלמת לצילומי תדמית מוצלחים

  1. תהיו אתם: זה בסדר לקבל השראה ממישהו אחר, אבל כל המטרה היא למשוך לקוחות אליכם. זוכרים את השיחה הראשונית עם הצלמת, בה מדברים על הבידול והייחודיות שלכם? בדיוק אותה נרצה לראות בצילומים. בסופו של דבר אנשים קונים מאנשים.

  2. אם אתם מובכים ולא רגילים להצטלם- זה בסדר. חלק (לא קטן!) מהעבודה של צלמת טובה היא לגרום לכם להרגיש בנוח ולהתגבר על הנוכחות של המצלמה. אפשר להזמין חבר או חברה שיתמכו ויעזרו להרים את האנרגיות. התמונות המוצלחות ביותר, הן לרוב תמונות בהם המצולמים עסוקים במשהו ולאו דווקא מישירים מבט למצלמה. תסמכו עליי - במהלך הצילומים אני תמיד מקפידה על אווירה קלילה, ומראה לכם את התוצאה תוך כדי , כדי לבדוק שזה מה שרציתם.

  3. השקיעו באיפור ושיער: למראה שלנו יש השפעה ישירה על הבטחון שלנו. למרות שאני באופן אישי בד"כ לא מתאפרת, אני חושבת שחשוב להיראות במיטבנו בצילומים ולכן ממליצה בחום על איפור וסידור שיער. כמובן לא באופן מוזגם אלא עדין ומחמיא. איפור נכון כמובן ידגיש את החלקים המחמיאים שלכם, ויטשטש את הפחות מחמיאים (ולכולנו יש כאלה :-) אני עובדת עם מספר מאפרות לאחר שבחרתי אותן בקפידה, ותמיד ניתן לבקש מהצלמת שתביא איתה גם מאפרת לצילומים.

  4. ארגנו רשימת תמונות מראש: כבר התייחסתי לזה, אבל אני רוצה להדגיש את זה שוב כי זה ממש חשוב! חשבו מראש לא רק איזה סוגי תמונות אתם רוצים (קאבל, פרופיל וכו') אלא ממש איזה פוזות ואביזרים אתם צריכים כדי להעביר את המסרים שלכם. אולי יש לכם פוסטים שעובדת איתם תמונה שלכם מורטים שיער בעצבים? או אולי אתם צריכים כמה תמונות עם לפטופ או כוס קפה? ממש כדאי להכין רשימה כזו מראש, ולעבור עליה עם הצלמת.

  5. בחרו צלמ.ת שיש איתם כימיה: יש אינספור צלמי וצלמות מוכשרים מאוד, ובעיני- אחד השיקולים המרכזיים לבחירת צלמ/ת הוא הכימיה שלכם איתו. אפשר להרגיש אותה כבר בהתכתבות או בשיחה הראשונית: האם אתם מרגישים בנוח בתקשורת? האם אתם מרגישים שהצלמ/ת קולטת אתכם ואת העיסוק שלכם, ושנעים לכם לדבר איתו/ה? הכימיה היא מרכיב קריטי מהצלחת הצילומים.


בהצלחה!



אנחנו סטודיו אלצ'קה

נעים להכיר! אנחנו בונים, משדרגים ומקדמים אתרי וויקס. אוהבים עיצוב נקי ומדוייק, חוויית משתמש אינטואיטיבית שמובילה לתוצאה הרצויה, ותהליך עבודה משותף שבו כל אחד מהצדדים מביא את מה שהוא הכי טוב בו. 

תודה שנרשמת!

רוצים להשאר מעודכנים?

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו, מבטיחים לא להספים ולשלוח מידי פעם מידע רלוונטי, מעניין ותמציתי. מלאו מייל ואתם בפנים:

bottom of page