top of page

איך לקדם אתר וויקס בגוגל באמצעות הבלוג

אם יש לכם אתר עם בלוג, הרי שאתם כבר בחצי הדרך לביסוס נוכחות אורגנית בגוגל. גוגל היא פלטפורמה שמבוססת תוכן, שהמטרה שלה היא לחשוף עבור המשתמשים שלה את האתרים שיתנו את המענה המדוייק ביותר למה שהם מחפשים. כך שאתם. ברגע שיש באתר שלכם הרבה תוכן- איכותי, מקורי, מעניין ורלוונטי לקהל שלכם, בסופו של דבר האתר שלכם יקבל יותר ויותר חשיפה רלוונטית.

דיסקליימר: אני לא מסבירה בהדרכה הזו איך לעשות מחקר מילות מפתח מקצועי, זו עבודה שעדיף לשמור לאנשי המקצוע (ואם תרצו תוכלו בהחלט להעזר בנו לשם כך). מחקר מילות מפתח הוא תהליך מעמיק שכולל שימוש בכלי SEO מקצועיים, כאן אנחנו מדברים על מה שכל בעל ובעלת אתר יכולים לעשות עצמאית, ללא עזרה חיצונית.


אישה מקלידה במחשב

כתיבת תוכן מכוון SEO בבלוג

כפי שאמרתי, הקו שמכייון אתכם צריך להיות יצירת תוכן בעל ערך אמיתי, ש"קולע" לשאלות שהקהל שלכם עשוי לשאול ושיובילו אותו לאתר שלכם. אתן דוגמא שתלווה אותנו לאורך ההדרכה- מדריכת הורים שמתמקדת בגיל הרך. בבלוג שלה, מדריכת ההורים תרצה "לקלוע", לביטויים או שאלות שהורים מחפשים בתחומי ההתמחות שלה, למשל "איך להתמודד עם טנטרום בגיל שנתיים" או "איך להתמודד עם הולדת אח חדש", וכן הלאה. כמובן שהאפשרויות פה הן אינסופיות, והשיקולים בבחירת הנושאים צריכים להיות גם בהלימה לאופי העסק ולייחודיות שלו. הביטויים או השאלות האלו- יהוו את הבסיס לפוסים בבלוג, למעשה- במקרים רבים הכותרת הראשית של הבלוג תהיה השאלה עצמה.


איך למצוא רעיונות לתוכן רלוונטי לפוסטים בבלוג?

אף שאין ברשותכם כלי SEO מקצועיים, יש באפשרותכם להשתמש במספר כלים חינמיים ואינטואיטיביים שיסייעו לכם לגבש בנק פוסטים רלוונטי ומדוייק לקהל שלכם.

1. התחילו מרשימה של רעיונות

פתחו אקסל או מחברת, וזרקו לשם ארת כל הרעיוות שמסתובבים לכם בראש. אתם מכירים את הקהל שלכם ואת תחום המומחיות שלכעם הכי טוב, יודעים מה הסיבות שבגינן לקוחות מגיעים אליכם, איזה קשיים אתם פותרים עבורם ומה מעסיק אותם. כתבו את כל זה.


2. דברו עם הקהל שלכם

שאלו לקוחות שלכם, או אפילו חברים או בני משפחה שמהווים קהל יעד פוטנציאלי, מה מעסיק אותם, מה הם היו רוצים לדעת, ואפילו- מה החיפושים שהם עושים בגוגל כדי לקבל מידע. תופתעו כמה הרבה תוכלו לגלות ממחקר קהל יעד שכזה. הוסיפו את כל הנ"ל לרשימה.


3. כתבו בשורת החיפוש של גוגל

עכשיו אפשר להתחיל לעבור על הרשימה שלכם ולמיין אותה. דרך טובה ומאוד פשוטה היא לכתוב את הביטויים שחשבתם עליהם בגוגל. שימו לב שאתם פותחים דפדפן אינקוגניטו (Ctrl+Shift+N), כך שהאלגוריתם של גוגל לא יציע לכם אפשרויות שמבוססות על חיפושים קודמים שלכם ובכך יטה את מה שתראו. איזה תוצאות קיבלתם? האם יש הרבה תוצאות חיפוש שעונות בדיוק על זה? האם התוצאות הן של אתרים כלליים, כמו ויקיפדיה או ynet, או של מתחרים ישירים שלכם? כנסו לחלק מהתוצאות- האם התוכן שם טוב בעיניכם?


4. הסתכלו על ההצעות של גוגל

אם תגללו בעמוד תוצאות החיפוש מטה, תגיעו ל- Related Searches, אלו ביטויים נוספים שגוגל מציע לכם, על בסיס הידע שלו. אלו חיפושים שאנשים שמחפשים את מה שכתבתם מחפשים גם כן, וזה יכול לתת לכם רעיונות נוספים או לדייק את הניסוחים שלכם.




כתיבת בלוג באתר - איך לעשות את זה נכון מבחינה טכנית

כדי לוודא שאתם שומרים על כל עקרונות ה- SEO צריך להקפיד על כמה דברים ברמה הטכנית בעת העלאת הפוסטים שלכם לאוויר, תוכלו לראות את הדברים בסרטון ההדרכה (מוזמנים לקפוץ לדקה 3:31, עד אז אני מפרטת על עקרונות התוכן):



קידום אתר אורגנית באמצעות הבלוג - ההדרכה המוקלטת

למי מכם שמעדיף לצפות ולא לקרוא, מוזמנים:



אנחנו סטודיו אלצ'קה

נעים להכיר! אנחנו בונים, משדרגים ומקדמים אתרי וויקס. אוהבים עיצוב נקי ומדוייק, חוויית משתמש אינטואיטיבית שמובילה לתוצאה הרצויה, ותהליך עבודה משותף שבו כל אחד מהצדדים מביא את מה שהוא הכי טוב בו. 

תודה שנרשמת!

רוצים להשאר מעודכנים?

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו, מבטיחים לא להספים ולשלוח מידי פעם מידע רלוונטי, מעניין ותמציתי. מלאו מייל ואתם בפנים:

bottom of page