איך לבחור מקדם אתרים לאתר שלך?
top of page

איך לבחור מקדם אתרים לאתר שלך?

פוסט אורחת של טל אקרמן, מקדמת אתרים בגוגל ובונה אתרי וורדפרס בעלי תשתית SEO. לאתר של טל


אז בואו נתחיל מהתחלה.


לקידום בגוגל יש שני אפיקי שיווק, אפיק ראשון הוא הקידום הממומן. התוצאות הממומנות הן עלו שעולות ראשונות בגוגל וקל לזהות אותן כי לידן כתוב "מודעה". קידום ממומן נקרא גם PPC – Pay Per Click, כלומר על כל לחיצה של הגולש, דרכה הוא מגיע לאתר או לעמוד הנחיתה, המפרסם משלם סכום של כסף לגוגל.

אפיק נוסף הוא הקידום האורגני או בשמו הנוסף Search Engine Optimization – SEO , אלו התוצאות שמופיעות אחרי המודעות הממומנות. גוגל לא גובה תשלום כדי להציג את האתרים האלה אלא רוצה שגולשים ימשיכו להשתמש במנוע החיפוש שלה ולכן היא לא מפסיקה לפתח ולשפר את האלגוריתם שלה כדי שיהיה כמה שיותר חכם וידע להציג לגולש את התוצאות שהכי רלוונטיות לחיפוש שהקליד.

על קידום אורגני, SEO, אנחנו הולכים לדבר במאמר הזה.

עלות של קידום אורגני איכותי ומקצועי לאתר נע בין 2,000 ₪ בתחום לא תחרותי ועד 30,000 ₪ ואף יותר במותגים גדולים שמתחרים על הביטויים הכי מחופשים בגוגל.


אם כך, על מה חברות קידום אתרים גובות תשלום?

הרי אמרנו שקידום אורגני הוא חינמי, כלומר בעל האתר לא משלם לגוגל כדי להופיע במקומות הראשונים, אך עם זאת כדי להתקדם בגוגל יש מעל 1,000 פרמטרים שונים שמשפיעים על דירוג האתר, ביניהם; עדכון של תוכן רלוונטי ועדכני, רכישת לינקים וכתבות יח"צ שיופיעו באתרים חיצוניים, תחזוקה של נכסים דיגיטלים שונים, מציאה תקלות טכניות ופתרונן ועוד.



כיצד מתחילים לקדם אתר בגוגל?


הדבר הראשון והכי חשוב שעושים בקידום אורגני הוא מחקר מילים. מחקר מילים זוהי רשימה של כל הביטויים שרלוונטים לעסק שלכם ושהייתם רוצים שבביטוים אלו האתר שלכם ידורג בגוגל. במחקר המילים אנחנו בודקים מה הנפח חיפושים החודשי של כל ביטוי ומתאימים לכל עמוד שיש באתר את הביטוי שמתאים לו. כך שאם יש לי לקוח שהוא מורה לגיטרה לדוגמא, אני אבדוק כמה גולשים מחפשים מידי חודש "מורה לגיטרה", "מורה פרטי לגיטרה", אם הוא מקבל בפרדס חנה אבל גם בזום אני אבדוק את נפח החיפושים של "מורה לגיטרה בפרדס חנה" ו-"מורה לגיטרה אונליין" או "מורה לגיטרה בזום", אם המומחיות שלו זה בעיקר מתחילים, או גיטרה חשמלית, או בסגנון פלמנקו, אני אבדוק את כל הביטויים האלה. זו בעצם הדרך להבין מה הגולשים בתכלס מחפשים בגוגל.

כדי לעשות מחקר מילים מקצועי ואיכותי מקדם האתרים חייב לעשות שיחת עומק עם בעל האתר, להבין מה השירות שהוא נותן, מי קהל היעד שלו, באילו איזורים דמוגרפים הוא נותן שירות, ומה היחודיות והבידול של העסק שלו על פני כל מתחרה שלו. רק אחרי שמקדם האתרים ידע התשובות לשאלות אלו הוא יוכל לבצע את מחקר המילים, לבדוק מה רמת התחרותיות של התחום ולתת הצעת מחיר שמבוססת על דאטה ולא על תחושות בטן.


מה התכולות שחשוב לבדוק בהצעת המחיר של קידום אורגני SEO לאתרכם?


תוכן

הקטע של אתרי אינטרנט הוא קודם כל לספק תוכן איכותי ורלוונטי לגולש. תוכן איכותי הוא הפרמטר החשוב ביותר מבחינת גוגל. גוגל רוצה שבאתר שלך תיתני את התוכן האיכותי והמקיף ביותר שאפשר להציג בתחום של האתר שלך. לכן בדפי השירות או המוצר שלך כדאי שיופיע כל המידע החשוב – מה השירות, למי השירות מתאים, מה עלותו, איך מתבצע השירות שלך, מהו אזור הפעילות של השירות ועוד ועוד..

דבר נוסף שמקדמי אתרים עושים הוא לתפעל את הבלוג שיש לכם באתר, זו הדרך לתת ערך מוסף על השירות או המוצר שאתם מציעים ולהביא בדרך זו גולשים חדשים לאתר. זוכרים את המורה לגיטרה מהמחקר מילים? הבלוג זה המקום שלו לכתוב על סולמות בגיטרה, על סגנונות מוזיקה שונים, על השוואה בין סוגי גיטרות וכו', כך מי שנכנס לאתר שלו לצרוך תוכן שקשור בגיטרה מקבל בסוף המאמר הצעה ללימודי גיטרה ויכול להיות שאחרי שהוא קרא את המאמר הוא לא יחפש מורה אחר, אתם תבואו לו בול!

כבעלי אתרים חשוב מאוד להבין מי הולך לכתוב לכם את התוכן באתר ובבלוג. האם אלו כותבי תוכן מקצועיים, האם אלו כותבי תוכן שמכירים את התחום של העסק שלכם, האם יש ציפיה שאתם תעברו על התוכן שכותב התוכן יכתוב או שבכלל אתם אלו שצריכים לכתוב את התכנים, כל השאלות האלה ישפיעו על איכות התוכן והתמחור של תהליך הקידום.


אופטימיזציה לתוכן

תוכן איכותי הוא פרמטר מאוד חשוב אבל לא פחות חשוב זה לוודא שמקדם האתרים שלכם יודע איך להציג בצורה נכונה את התוכן לגוגל. אופטימיזציה לתוכן כוללת התחשבות בכותרות ראשיות ובכותרות משניות, הוספת תגיות הכוללת את הביטוי המקודם בתוך תמונות (image alts), הוספת לינקים פנימיים שיקלו על הגולשים (וגם על גוגל) לנווט באתר, הוספת תגיות מטא (קטעי קוד) שמקלים על גוגל להבין במה עוסק העמוד אותו מקדמים ועוד. היבטים אלו של הקידום חשובים גם בהיבט של הנגשת האתר שלכם לבעלי מוגבלויות.


לינקים

מנוע החיפוש של גוגל היה שונה מכל מנועי החיפוש שבאו לפניו בכך שהוא נתן משקל חשוב ללינקים (קישורים) שהאתר מקבל מאתרים אחרים. גוגל בעצם מדמים לינקים להמלצות, אם אתר אחד מקשר לאתר שלי אפשר להבין שהוא בעצם ממליץ עלי. בניית פרופיל קישורים היא אחת מהפעולות אותן מבצע מקדם האתרים ולכן לפני שאתם מתחילים תהליך קידום אורגני חשוב לדעת כמה לינקים יקבל האתר שלכם מידי חודש ומאילו אתרים הלינקים האלה יגיעו. הסיבה היא שכל קישור כזה עולה כסף אצל ספקי לינקים חיצוניים, ויש עדיפות שהלינקים יגיעו מאתרים איכותיים, בעלי טראפיק, כאלה שמתעדכנים ושמתווספים אליהם תכנים אך לא פחות חשוב שהם יהיו בעלי תחום משיק, כי הרי אמרנו שלינק מדמה המלצה אז לא הגיוני שאתר של אינסטלטור ימליץ על אתר של מורה לגיטרה, אבל כן הגיוני שאתר של קונסרבטוריון יתן לינק למורה לגיטרה.


עניינים טכניים

במותגים גדולים, ברוב המקרים, מקדמי אתרים פועלים כיועצים חיצוניים, הם לא יכולים לגעת ולבצע שינויים באתר, הסיבה לכך היא שלמותגים גדולים יש צוות רחב שאחראי על האתר החל מכותבי תוכן, מעצבים גרפים, אנשי שיווק ואסטרטגיה ועד מתכנתים. בעסקים קטנים ובינונים חשוב לוודא שמקדם האתרים יודע כיצד לבצע שינויים "בברזלים של האתר" והוא זה שידע כיצד לפתור עניינים שקשורים לאבטחת האתר, להתאמה למובייל, לשגיאות 404 (דף שלא קיים), למהירות האתר ולמציאת שגיאות בקוד ותיקון השגיאות. באתרי וויקס, בניגוד לאתר וורפרדס, אי אפשר לגעת בקוד של האתר עצמו (לטוב ולרע).


פעולות ברחבי אינטרנט מחוץ לאתר שלנו

גוגל הרי לא סורק רק את האתר שלנו, הוא סורק את כל האתרים שנמצאים באינטרנט ולכן אם אתם עסק אמיתי ורציני סביר להניח שתופיעו במקומות נוספים באינטרנט. חשוב לבדוק שמקדם האתרים שלכם מודע לנכסים דיגיטלים נוספים שלכם, לעמודי העסק ברשתות החברתיות השונות, לפרופיל גוגל מי ביזנס שלכם (גוגל מפות), להוספת האתר שלכם לאינדקסים של בעלי מקצוע, לאינדקסים ואתרים מקומיים ולאינדקסים ואתרים שקשורים לתחום שלכם.


שקיפות ודיווח

לא פעם יוצא לי לדבר עם בעלי אתרים שלא מבסוטים מחברת הקידום שלהם אבל הם אפילו לא יודעים למה, בשלב הזה אני שואלת "על איזה ביטויים חברת הקידום שלכם עובדת?" והרבה פעמים אני מגלה שאפילו את זה בעלי האתר לא יודעים.

אז אם אתם בעלי אתר שמשלמים מדי חודש כמה אלפי שקלים לקידום האתר בגוגל זכותכם לדרוש מחברת הקידום שלכם שקיפות לגבי הביטויים שהם מקדמים, מיקומי הביטויים, הטראפיק שמגיע לאתר, הלינקים שהם שמים באתרים חיצוניים והפעולות שנעשות באתר שלכם.

אם אתם לא מקבלים מדי חודש דוח חודשי אל תתבישו לבקש.


איך לדעת שמקדם האתרים שלי עושה עבודה טובה באתר שלי?

חשוב להבין שקידום אורגני בגוגל הוא "ריצה לטווח ארוך", הערכה היא שלאתר לוקח בין 3 חודשים לשנה עד

שגוגל סומך על האתר ומציג אותו בתוצאות ראשונות במנוע החיפוש. אם זאת, בביטויים פחות תחרותיים (וסביר להניח שהרבה יותר ממוקדים לעסק שלכם) יהיה ניתן לראות השפעה מהירה יותר. אז אם אתם עסק יציב, קידום בגוגל והגדלת הנוכחות הדיגיטלית שלכם הוא שלב קריטי בכל עסק שרוצה להמשיך לגדול ולהתפתח.

למקדמי אתרים יש כלל - הם לא מתחייבים לתוצאות. הסיבה היא שהדירוג בגוגל מושפע מהעבודה שנעשית באתר ומהמשאבים שקימים לנו לצורך זה אבל אין לנו השפעה על המשאבים שיש בידי המתחרים שלנו. אם גוגל ימצא שהאתר של המתחרים מתאים יותר מבחינת תוכן, חזק יותר מבחינה טכנית ויש למותג נוכחות דיגיטלית גבוהה משלכם הוא ידרג את המתחרים שלכם. אבל אל תדאגו, כמקדמי אתרים אנחנו כל הזמן בודקים מה המתחרים שלנו עושים ומנסים לעשות עבודה טובה יותר ולהביא ערך מקיף יותר לגולש.

וכן לפעמים גם גוגל טועה.. לא מזמן קידמתי אתר שבמשך חצי שנה לא הצליח לעבור את העמוד ה-5 בגוגל ואז ביום אחד קפץ ישר לעמוד הראשון ונשאר שם עד היום, כי בסוף עבודה מקצועית ורציפה באתר לפי הפרמטרים שדיברנו עליהם תביא תוצאות ותדרג את הביטויים המקודמים שלכם במקומות הראשונים וכמובן תכניס לאתר שלכם לקוחות שכבר מחפשים בגוגל את השירות או המוצר שאתם מציעים.

אז כדי לדעת שמקדם האתרים שלך עושה עבודה טובה כדאי לבקר מידי פעם בגוגל אנליטיקס, שם תוכלו לקבל הרבה מידע על האתר שלכם ולראות האם הטראפיק באתר עלה ויותר אנשים נחשפים לעסק שלכם, תוכלו גם לראות בכמה דפים באתר הגולשים צפו ומה משך הגלישה באתר. והכי חשוב, כשקידום האתר מצליח אתם תרגישו שאתם מקבלים הרבה יותר פניות וסוגרים יותר עסקאות.

לסיכום, איך לבחור מקדם אתרים מקצועי?

התפקיד של מקדם אתרים הוא לדאוג שהאתר שלכם ישקף את העסק שלכם בצורה הטובה ביותר לגולשים. אם בעבר מקדמי אתרים נדרשו לבצע מניפולציות כדי לעבוד על גוגל ולהתברג במקומות הראשונים, היום הגישה היא שהאלגוריתם של גוגל כל כך חכם ומבוסס בינה מלאכותית כך שבעצם מה שיהיה הכי רלוונטי עבור הגולשות באתר- יהיה גם הכי נכון עבור גוגל ויצבור מיקומים.

מקווה שהמאמר הזה עזר לכם להבין קצת יותר איך גוגל מדרג את האתרים שהוא מציג וכיצד ניתן לבחור בצורה חכמה יותר את מקדם האתרים הבא שלכם, ואם תשמעו לי, אני בכלל ממליצה לכם שזו תהיה מקדמת אתרים 😉


אנחנו סטודיו אלצ'קה

נעים להכיר! אנחנו בונים, משדרגים ומקדמים אתרי וויקס. אוהבים עיצוב נקי ומדוייק, חוויית משתמש אינטואיטיבית שמובילה לתוצאה הרצויה, ותהליך עבודה משותף שבו כל אחד מהצדדים מביא את מה שהוא הכי טוב בו. 

תודה שנרשמת!

רוצים להשאר מעודכנים?

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו, מבטיחים לא להספים ולשלוח מידי פעם מידע רלוונטי, מעניין ותמציתי. מלאו מייל ואתם בפנים:

bottom of page