איך להשתמש בגוגל אנליטיקס- חלק א'
top of page

איך להשתמש בגוגל אנליטיקס- חלק א'


גוגל אנליטיקס היא מערכת חינמית של גוגל שמאפשרת לכל בעל אתר לקבל מידע חשוב על השימוש באתר שלו. אם תרצו, אתם יכולים להסתפק במידע שוויקס מציעים, אבל אני מציעה לכם להתחבר גם לגוגל אנליטיקס, שם תוכלו לקבל מידע רב מאוד על האופן שבו משתמשים מתנהגים כשהם גולשים באתר שלכם. כמו תמיד עם מידע- הסוד הוא לא רק לאסוף את המידע, אלא בעיקר להבין ולנתח אותו בצורה נכונה. אז בואו נתחיל מההתחלה: איך מתחברים לגוגל אנליטיקס?



איך מתחברים לגוגל אנליטיקס?


שימו לב- ניתן לחבר את גוגל אנליטיקס רק לאתר עם חשבון פרימיום ועם הדומיין שלכם.

בשלב הראשון נכנסים לגוגל אנליטיקס עם חשבון ה- gmail שלכם ונרשמים בחינם, בשלב הבא יש לחבר את המערכת לאתר שלכם, תחת "יצירת חשבון", יהיה עליכם למלא את שם החשבון (השם הוא עבורכם בלבד), לסמן את סוגי הנתונים אותם תרצו לקבל/ למסור לגוגל (לבחירתכם, זה לא מועיל ולא מפריע לעצם השירות אותו הגעתם לקבל). כעת לחצו על הבא, בעמוד הגדרת נכס בחרו "אינטרנט" (כי האתר שלכם הינו אתר ולא אפליקציה), ובעמוד האחרון, פרטי הנכס, מלאו את כתובת האתר (שוב- ודאו שיש לכם דומיין משלכם ולא הדומיין החינמי של וויקס!), הקטגוריה אליה העסק משוייך ואת איזור הזמן (חשוב מאוד לסמן את איזור הזמן של ישראל כדי לקבל מידע רלוונטי עבורכם). כעת תתבקשו לאשר תנאי שימוש, וזהו- אתם בפנים.



במסך שאתם רואים כעת מופיע מספר מעקב (Tracking ID) בחלק הימני העליון של העמוד, מספר סידורי המתחיל באותיות UA. השאירו עמוד זה פתוח, תזדקקו למספר המעקב בקרוב.



ב- dashboard הראשי של האתר שלכם, לכו ל- Marketing tools ואז ל- Marketing integrations. מצאו את Google Analytics ולחצו על connect. כעת לחצו על connect google analytics והדביקו כאן את מספר המעקב שלכם.


מזל טוב, חיברתם את גוגל אנליטיקס לאתר שלכם!


איך משתמשים בגוגל אנליטיקס?


מרגע זה- גוגל אנליטיקס מתחיל לעבוד בשבילכם ולאסוף מידע. המטרה היא להראות פילוחים של שימושי משתמשים באתר שלכם, כלומר:

מאיפה הם הגיעו ברמה הדמוגרפית (מאיזו מדינה, מאיזה דפדפן, מאיזה סוג מכשיר) וגם ברמה השיווקית (איך הם הגיעו לאתר עצמו- דרך גוגל? פייסבוק? הקלדת כתובת האתר? מודעה ממומנת וכו')

איך המשתמשים התנהגו באתר: באילו עמודים הם ביקרו, כמה זמן הם שהו בכל עמוד, אם הם עברו בין עמודים שונים או נשארו בעמוד אחד בלבד.

למידע מפורט יותר, מוזמנים לחלק ב' של המדריך, בו אפרט על סוגי הדו"חות השונים של גוגל אנליטיקס.


אנחנו סטודיו אלצ'קה

נעים להכיר! אנחנו בונים, משדרגים ומקדמים אתרי וויקס. אוהבים עיצוב נקי ומדוייק, חוויית משתמש אינטואיטיבית שמובילה לתוצאה הרצויה, ותהליך עבודה משותף שבו כל אחד מהצדדים מביא את מה שהוא הכי טוב בו. 

תודה שנרשמת!

רוצים להשאר מעודכנים?

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו, מבטיחים לא להספים ולשלוח מידי פעם מידע רלוונטי, מעניין ותמציתי. מלאו מייל ואתם בפנים:

bottom of page