התאמה למובייל באתרי וויקס
top of page

התאמה למובייל באתרי וויקס

ככל שחולפות השנים, הסמארטפונים מקבלים מקום מרכזי יותר ויותר בחיינו. אנחנו גולשים באינטרנט יותר ויותר דרך הטלפון, גם בשעות הפנאי שלנו וגם למטרות עבודה. הנתונים מראים שאחוזי הגלישה בסלולר ביחס למחשב עולים כל הזמן, והמידע הזה הוא מידע שלנו כבעלי אתרים חשוב להפנים ולהסיק ממנו מסקנות. הרגלי צריכת התוכן שלנו בסלולרי שונים מאלו שבמחשב- המסך הסלולרי קטן יותר, קצב הגלישה בו מהיר יותר, טווח הקשב של הגולשים נמוך יותר ולרוב הם נמצאים בסביבה בה יש הרבה הסחות, והם זקוקים לחוויית משתמש מותאמת.

כבעלי אתרים אנחנו לא יכולים להשאר מאחור- המדריך הבא יסייע לכם לבנות את גרסת המובייל של האתר שלכם בצורה האופטימלית!


גם בעיני גוגל גרסת המובייל היא בעדיפות עליונה

כבר לפני כמה שנים גוגל הטמיעה שינוי משמעותי באלגוריתם שלה, שמבחין בין גרסת הדסקטופ של אתרים לגרסה שלהם בטלפנים הניידים. כיום, גוגל מטמיעה את עקרון ה- mobile first indexing, שמשמעו היא שגוגל מאנדקסים ומדרגים את האתרים שלנו על פי גרסת המובייל שלהם, ובכלל לא לפי גרסת הדסקטופ. לשינוי הזה יש השפעות דרמטיות על האופן בו גוגל מאנדקס ומדרג אתרים (כאן תוכלו לקרוא עוד על קידום אורגני בגוגל וכיצד ניתן לעשות זאת באתר שלכם). המשמעות של זה עבורכם היא די דרמטית, והיא אמורה לשנות את האופן שבו אתם מסתכלים על בניית האתר שלכם; אם גוגל נותן עדיפות משמעותית לאתרים שמותאמים למובייל בצורה טובה, מאשר לכאלו שאינם, הרי שגרסת המובייל שלכם צריכה להיות מותאמת, מדוייקת, מלוטשת ואטרקטיבית.


איך עושים התאמת אתר וויקס למובייל?

הבשורות הטובות הם שדברים רבים הקשורים לצד הטכני ולהיבטים של קוד- וויקס עושים עבורכם בצורה אופטימלית, כך שאתם יכולים להיות רגועים. ועדיין יש מספר דברים שתלויים בכם, גם בהיבטים הטכניים וגם בהיבטים הנוגעים לחוויית הגולשים שלכם. כשבונים אתר וויקס (וגם בפלטפורמות אחרות), האתר נבנה כולו בגרסת הדסקטופ ורק אז עושים את ההתאמה למובייל, וברמה הפסיכולוגית- אצל בוני אתרים רבים, בייחוד כאלו שבונים את האתר עבור עצמם ואינם בוני אתרים מקצועיים, יכולה להיווצר האשלייה שעיקר הבנייה מתרחשת בדסקטופ, ואילו לנייד צריך לעשות רק התאמות קטנות וזהו. אני מקווה שכבר הבנתם עד כה שזה לא נכון, ושבנייה נכונה של האתר במובייל יכולה להיות משמעותית מאוד הן בשיפור החשיפה האורגנית של האתר בגוגל והן עבור חווייה טובה של הגולשים שלכם, שכמובן תוביל לאחוזי המרה טובים באתר. אז עכשיו כשאתם משוכנעים, בואו נתחיל:


1. מהירות טעינת אתר טובה במובייל

כאן ניתן לבדוק את מהירות הטעינה של האתר בדסקטופ ובמובייל. אם מהירות הטעינה במבוייל נמוכה, פעמים רבות עוזר לכווץ תמונות (דרף האתר tinyjpg.com), ולהסיר אנימציות וסרטוני וידאו שמכבידים על הטעינה (ולעתים גם על חוויית המשתמשים שלכם...).


2. שימוש בסטריפים

עבודה עם סטריפים היא אחד העקרונות הבסיסיים בבניית אתרים בוויקס. נכון לבנות את כל עמודי האתר באמצעות סטריפים, אותם ניתן גם לחלק לעמודות. הסטריפים מאפשרים עבודה נכונה מבחינת רספונסיביות, ומאוד מסיייעים גם כאשר פונים לעשות את ההתאמה למובייל- אם האתר בנוי עם סטריפים, האתר יראה פחות מבולגן במובייל ויהיה קל יותר לערוך אותו.


3. אפיון ייחודי לגרסת המובייל באתר

בשלב האפיון הראשוני של האתר, כדאי להקדיש חשיבה לחוויית הגולשים הייחודית במובייל, שהיא כאמור חוויה שיש בה קצת מהיר יותר, מוסחות גבוהה יותר וסביבה חיצונית מלאת גירויים ש"מתחרים" על הקשב של הגולשםי שלכם. על כן, נכון לא להעתיק אוטומטית את אפיון הדסקטופ למובייל, אלא לשקול להסתיר אלמנטים מסויימים ולהוסיף אלמנטים שיהיו ייחודיים לגרסת המובייל. הבחירה לגבי אילו אלמנטים להסתיר ואילו להוסיף תלויה במטרות שלכם ובקהל היעד.


4. התאמת חוויית המשתמשים למובייל

  • כשמעצבים את גרסת המובייל, חייבים לקחת בחשבון את זה שהמובייל הוא מסך קטן, ושהגולשים מתפעלים אותו באמצעות אצבעותיהם. על כן, אם למשל תניחו שני כפתורים קטנים צמודים זה לזה- יש סיכוי שהגולשים ילחצו בטעות על הכפתור הלא נכון. על כן חשוב שהכפתורים לא יהיו קטנים מידי, ולא צמודים לאמנטים לחיצים אחרים.

  • היבט נוסף המייחד את המובייל הוא שהתפריט הראשי לא מופיע לעיני הגולש כל העת כמו בדסקטופ, ועל כן חשוב לשמור על חווית משתמשים שלא תהיה עמוסה או מבלבלת מידי.

  • הקלו על הגולשים שלכם ליצור עמכם קשר- השתמשו באלמנט ה- quick action bar הייחודי לוויקס, אלמנט זה יופיע באופן קבע בתחתית המסך בכל העמודים, ויהיה זמין לגולשים שרוצים ליצור עמכם קשר או להגיע לעמודים שלכם ברשתות החברתיות. אני ממליצה להוסיף שם גישה לטלפון ו/ואו ישירות לווטאסאפ, לרשתות החברתיות בהן יש לכם עמוד עסקי, ואם יש לעסק שלכם כתובת פיזית, תוכלו לשלב שם גם לינק לוייז.

  • במידה ויש לכם עמודים ארוכים עם תוכן רב, שלבו כפתור back to top על מנת להקל על הגולשים שלכם לנווט בעמוד.

אנחנו סטודיו אלצ'קה

נעים להכיר! אנחנו בונים, משדרגים ומקדמים אתרי וויקס. אוהבים עיצוב נקי ומדוייק, חוויית משתמש אינטואיטיבית שמובילה לתוצאה הרצויה, ותהליך עבודה משותף שבו כל אחד מהצדדים מביא את מה שהוא הכי טוב בו. 

תודה שנרשמת!

רוצים להשאר מעודכנים?

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו, מבטיחים לא להספים ולשלוח מידי פעם מידע רלוונטי, מעניין ותמציתי. מלאו מייל ואתם בפנים:

bottom of page