חמישה עקרונות של קידום אתרי וויקס (SEO) שקל ליישם לבד
top of page

חמישה עקרונות של קידום אתרי וויקס (SEO) שקל ליישם לבד


אז מה זה SEO ולמה צריך אותו?


אופטימיזציה למנועי חיפוש, או בשמות הסקסי Search Engine Optimization, הוא למעשה סך כל הדברים שאנחנו עושים באתר כדי לגרום לגוגל לחבב אותנו יותר, לדרג אותנו יותר גבוה ולגרום לנו להופיע במקומות ריאליים כמה שיותר בתוצאות חיפושי גוגל של המשתמשים הפוטנציאליים שלנו.

מקדמי אתרים מקצועיים גובים לרוב תשלום חודשי קבוע (retainer) ובאמת עושים עבורכם עבודה קשה ואפילו סיזיפית. האם היא משתלמת? זה כבר תלוי בהרבה גורמים. בפוסט הזה, אני רוצה לפנות לאלו מכם שלא רוצים לשכור את שירותיו של מקדם אתרים, בין אם מסיבות כלכליות או מסיבות אחרות, ורוצים לנסות ולעשות את הדברים לבד. גם אם אין לכם יומרה להופיע בעמוד הראשון של גוגל כשמקישים "העסק הטוב ביותר לשנת 2020", יש כמה דברים די קטנים ודי פשוטים שכדאי לכם לעשות, ככה, על הדרך. לכו תדעו, מקסימום הדירוג שלכם בגוגל ישתפר.



אז הנה זה בא, חמישה עקרונות SEO שכדאי ליישם בכל אתר:


תוכן תוכן תוכן

אחד הדברים שגוגל הכי אוהב זה תוכן. כשאני אומרת תוכן, אני מתכוונת לתוכן מקורי, מתעדכן ורלוונטי. למה הכוונה? גוגל קורא את כל התוכן של האתר ברמת הקוד- גוגל מכניס את כל המלים בטקסט לאלגוריתם שלו, ואז מפיק דירוג של האתר שלכם ביחס לאתרים אחרים העוסקים בנושאים דומים. ככל שנושא מסויים מופיע יותר באתר, ובצורה איכותית- גוגל ידרג אתכם גבוה יותר בתחום זה. התוכן חייב להיות עדכני וייחודי: אם אתם חובבי כתיבה, מאוד מומלץ לשלב באתר בלוג, שבו אתם מפרסמים אחת לשבועיים או שלושה פוסט חדש, מקורי שלכם (אל תעשו העתק- הדבק ממקום אחר ברשת, גוגל ידע ויעניש אתכם! בחיי!), עם תוכן רלוונטי לאתר שלכם (איך יודעים שהוא רלוונטי? בעזרת מילות מפתח). כשאתם כותבים את התוכן שלכם, כדאי לזכור שהתוכן מיועד בראש ובראשונה לקוראים שלכם- הרי כל המטרה בקידום האתר בגוגל היא… להגיע ליותר גולשים. נסו לאזן בצורה טובה בין תוכן שמונגש לקורא לבין תוכן שמונגש לגוגל. יתכן ושווה בתחתית האתר, להוסיף פסקה שמשלבת בתוכה הרבה מילות מפתח, ובכך היא לא נותנת ערך לקורא אלא רק לגוגל. אגב, אם כבר יש לכם תוכן באתר, כדאי מאוד לרענן אותו מידי פעם, כדי לוודא שהוא ממשיך לעבוד עבורכם בצורה המיטבית. הנה, ככה.


טעינת אתר מהירה

אחד הפרמטרים המשפיעים ביותר על דירוג האתר שלכם היא מהירות הטעינה שלו. אנחנו בעולם מהיר, ואף אחד לא אוהב דברים שזזים לאט במחשב שלו (בחיים, אני אישית דווקא מאוד אוהבת דברים שזזים לאט. אבל זה כבר עניין אחר). ישנם אתרים הבודקים עבורכם בחינם את מהירות טעינת האתר שלכם, האתר הזה וגם הזה הם שניים מומלצים בעיני. ולבסוף, תמונות, סרטונים ואלמנטים מונפשים: כל אלו הם דברים כבדים שמאוד משפיעים על מהירות הטעינה, אם יש לכם הרבה מהם באתר- כדאי לכם להשקיע ולעשות להם אופטימיזציה. כאן אפשר לקרוא עוד טיפים פרקטיים על שיפור מהירות אתרי וויקס.


הפכו את SEO wiz לחברכם הטוב ביותר

בוויקס עושים הרבה מאמצים כדי לעזור לכם ולהקל עליכם, ולשם כך פותח ה- SEO wiz, מדריך שהולך אתכם יד ביד ומוודא שהגדרתם נכון את כל כותרות העמודים, כתובות ה- url וכו'. המדריך לא עושה עבורכם הכל, אבל הוא עוזר לסגור הרבה פינות.


צרו קישורים פנימיים בתוך האתר

עוד דבר שגוגל אוהב, זה קשרים בתוך האתר. כשיש הרבה לינקים פנימיים בתוך האתר, כמובן בצורה נכונה ולא מלאכותית, גוגל מבין שהאתר שלכם מהודק, מחובר לעצמו ועוסק בעולם תוכן אחיד. ואת זה- גוגל אוהב. איך עושים קישורים פנימיים? בקלות. קודם כל, השתמשו בכפתורים: כפתור "דברו איתי" שמוביל לעמוד יצירת הקשר שלכם, כפתור "קראו עוד על___" בעמוד הראשי שמוביל לעמוד התוכן הרלוונטי וכן הלאה (למה כדאי לכם לכתוב "קראו עוד על..." ולא סתם "קראו עוד? זו כבר שאלה של SEO אבל גם של הנגשה). באתרים רבים תוכלו לראות חלק של "מפת אתר" או "ניווט באתר" בתחתית העמוד, ובו לינקים רבים- זו גם דוגמא להטמעה של קישורים פנימיים באתר. מעבר לשירות שאתם עושים לעצמכם מבחינת SEO, אתם גם משפרים על הדרך את חוויית המשתמשים באתר שלכם, בכך שאתם מקלים על הגולשים שלכם לנווט באתר ולהגיע למקומות שאליהם הם רוצים להגיע.


הגדירו נכון את הכותרות שלכם

תהיתם פעם למה יש כל כך הרבה סוגי כותרות- h1,h2,h3? הסיבה היא ממש לא (רק) כדי שתוכלו להגדיר עיצוב ייחודי לכל כותרת ולהקל עליכם את מלאכת העיצוב, הסיבה העיקרית היא סיבה של SEO: גוגל קורא את התוכן בכל עמוד לפי סדר החשיבות שלו, וסדר זה נקבע לפי הכותרות: אתם רוצים שהכותרת הראשית של העמוד, "צילומי הריון", לצורך העניין, תהיה כותרת h1, ואתם רוצים שכותרת המשנה, "למה כדאי לעשות צילומי הריון" תהיה ב- h2, והכותרות של מחירי החבילות יהיו ב- h3, וכן הלאה. נשמע הגיוני, נכון? אם העמוד מאורגן בצורה כזו, גוגל מבין אותו בקלות, יודע מה עיקר ומה תפל, ומאנדקס אותו בצורה המיטבית בשבילכם. קלי קלות.


ועוד טיפ חשוב- השקיעו בגרסת המובייל (העקרון השישי שלא יכלתי לוותר עליו)

דגש נוסף וחשוב הוא על מובייל. מערכת ה- editor של וויקס היא מבוססת- דסקטופ, וההתאמה למובייל, מבחינת תהליך העבודה, נעשית לאחר שכך העבודה על הדסקופ הושלמה,. כך שבעלי אתרים רבים שבונים אתר עבור עצמם נוטים לא לייחס חשיבות מרכזית למובייל, אך זו טעות! לאחרונה בגוגל שמים יותר ויותר דגש על המובייל, מתוך ההבנה שרובנו גולשים שם (כדאי לכם לבדוק אם ככה זה גם אצלכם, דרך בדיקת נתוני הגלישה באתר שלכם). בהודעה שהוציאו לעולם במאי 2020, מודיעים בגוגל שבהדרגה, הזחלנים שלהם יעברו לסקור את גרסאות המובייל של האתרים לפני סקירה של גרסת הדסקטופ, ויש לכך משמעות עצומה. אפשר לראות מאז אתרים רבים עוברים לפעול לפי עקרון ה- mobile first, משמע- שמים דגש קודם כל על העיצוב וההתאמה למובייל, וכמובן גם על מהירות הטעינה שלו, ורק אחר כך פונים לדסקטופ.

בהקשר של מהירות טעינה, כדאי לשקול להמנע מסרטונים, אנימציות ותמונות כבדות בגרסת המובייל, בפרט בעמוד הבית. בהקשר של טקסטים ואלמנטים עיצוביים כדאי גם לחשוב על צמצום ודיוק- חוויית הגלישה במובייל היא מהירה, מלאת הסחות וגירויים שמתחרים על תשומת הלב של הגולשים שלכם. אל תעמיסו עליהם!


אם עשיתם את כל זה ובכל זאת אתם מרגישים שאתם צריכים עוד קצת עזרה, מוזמנים לבדוק איתי האם מתאים לכם להעזר בחבילת ה- SEO שאני מציעה לבעלי ובעלות אתרי וויקס, שתלמד אתכם לעומק איך לקדם בעצמכם את אתר הוויקס שלכם



אנחנו סטודיו אלצ'קה

נעים להכיר! אנחנו בונים, משדרגים ומקדמים אתרי וויקס. אוהבים עיצוב נקי ומדוייק, חוויית משתמש אינטואיטיבית שמובילה לתוצאה הרצויה, ותהליך עבודה משותף שבו כל אחד מהצדדים מביא את מה שהוא הכי טוב בו. 

תודה שנרשמת!

רוצים להשאר מעודכנים?

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו, מבטיחים לא להספים ולשלוח מידי פעם מידע רלוונטי, מעניין ותמציתי. מלאו מייל ואתם בפנים:

bottom of page