ארבעת כללי הזהב למחקר מילות מפתח
top of page

ארבעת כללי הזהב למחקר מילות מפתח

בניית אתר - בין אם הוא אתר תדמיתי או מכירתי - היא צעד חשוב בדרך לנראות דיגיטלית (ביחד עם עמוד עסקי בפייסבוק, למשל). כדי למקסם את הפוטנציאל של האתר, ועוד לפני שניגשים לכתוב את התוכן שלו, אחד הדברים שכדאי לעשות היא מחקר מילות מפתח.

לא להיבהל - זה הרבה פחות מסובך ממה שזה נשמע!


מה זה בכלל מחקר מילות מפתח, ולמה אתם רוצים לעשות אותו?


אקדים ואומר, שאני- אינני מתמחה בקידום אתרים. אבל אני מתמחה בבניית אתרים, וכשבונים אתר נכון- מבחינתי, חלק גדול מהעבודה שצריך לעשות היא הכנה נכונה לקראת קידום האתר, מה שנקרא בז'רגון- קידום אתרים אורגני on site.

מחקר מילות מפתח הוא אחד הכלים האפקטיביים ביותר שאתם יכולים לעשות בהם שימוש כדי לקדם את האתר שלכם מבחינה שיווקית.

לפני שאתם פונים לכתיבת התוכן לאתר שלכם, אתם בעצם רוצים לנסות ולהכנס לתוך הראש של המשתמשים הפוטנציאליים שלכם, זאת באמצעות מחקר שיניב לכם את מילות החיפוש בהן הלקוחות הפוטנציאליים שלכם מחפשים בגוגל כשהם מחפשים שירות אותו אתם יכולים לספק להם.

לאחר שתדעו מהן המילים המתאימות ביותר, תוכלו להטמיע אותן באתר שלכם בצורה נכונה וחכמה, כך שאותם משתמשים יוכלו להגיע לאתר שלכם ולהפוך ללקוחות!

הגדרת מילות המפתח היא אמנות של ממש, ונרצה תמיד למצוא את האיזון העדין והמדוייק שבין שלושת המאפיינים הבאים:

* מילים שיהיו כמה שיותר רלוונטיות לשירות אותו אני מציעה

* מילים שמשתמשים מקלידים הרבה בחיפושי הגוגל שלהם

* מילים שאין עליהן תחרות גבוהה מידי של אתרים ועסקים אחרים


ניתן דוגמא: אם למשל אני צלמת שמתמחה בצילומי הריון וניו בורן, הרי שמילת החיפוש "צילום" היא כנראה מילה שאנשים מחפשים הרבה, אבל היא מאוד לא ספציפית וסביר להניח שגם יש עליה תחרות מאוד גבוהה (משמע, שהרבה בעלי אתרים רוצים למשוך אליהם את המשתמשים שכותבים בגוגל "צילום"). יתכן וצירוף המלים "צילומי הריון בפרדס חנה", לעומת זאת, יהיה יותר מתאים, גם מבחינת ההתאמה לקהל היעד וגם מבחינת התחרות על המילה.


החלק הטכני: איך עושים מחקר מילות מפתח בגוגל?


ישנם הרבה כלים, חלקם חינמיים וחלקם בתשלום, שדרכם אתם יכולים לבצע את מחקר מילות המפתח שלכם. במידה ומדובר בחיפושים בעברית, ובהנחה ואתם לא רוצים לשלם על השירות הזה- אני מציעה לא להסתבך וללכת על המקור- הכלי לתכנון מילות מפתח של גוגל.

כדי להשתמש בכלי עליכם להירשם ל- Google Adwords.

בעמוד הראשי תוכלו להכנס ל"רוצה לגלות מילות מפתח חדשות", שם תוכלו להקליד מילת מפתח ראשונית ולגלות כמה חיפושים נעשים עליה בחודש, וכן תקבלו מהכלי כמה המלצות למילים השייכות לאותו שדה תוכן.

כדאי ממש לייצר מסמך עם טבלת אקסל (נא לא להיבהל!) ובו רשימת כל המילים הרלוונטיות שתמצאו, מספר החיפושים שלהן ומידת התחרות עליהן. שוב, בגדול- אתם מחפשים את שילובי המילים שיש להם כמה שיותר חיפושים, וכמה שפחות תחרות.

לאחר שמיפיתם את המילים והביטויים הרלוונטיים, כדאי להתחיל ולחלק אותם לפי נושאי העמודים באתר.

ככלל אצבע, מומלץ לבחור כ3-4 ביטויים מרכזיים לעמוד הבית, ועוד כ3-4 לכל עמוד תוכן נוסף.

מילים וביטויים אלו יהוו עכשיו את ה"מצפן" שלפיו תוכלו לכתוב ולשפר את התוכן בכל עמוד, כדי להגיע לחשיפה נרחבת ככל האפשר במנועי החיפוש.



ארבעת כללי הזהב של מילות המפתח באתר שלכם


1. הטמיעו את המילים באופן שזורם עם הטקסט שלכם: אף אחד לא רוצה להכנס לעמוד שכותרתו היא "צילומי הריון מקצועיים טבע ניו בורן אלבום תמונות". חפשו את שביל הזהב שבו אתם מצליחים לרצות גם את הגולשים באתר שלכם וגם את גוגל. אם תרצו, אתם יכולים למקם "מפת אתר" בתחתית עמוד הבית או ב- footer שלכם, ובה רשימת מילים שמובילות למקומות שונים באתר. ככה, על הדרך, גם השתמשתם במילות מפתח וגם שיפרתם את חוויית המשתמש באתר.

2. השתמשו ב- long tail keywords: ביטוי המורכב מכמה מילות מפתח תמיד עדיף על פני מילת מפתח אחת ("צילומי הריון בסגנון טבעי בתל אביב" עדיף על פני "צילומי הריון"). למה? כי אז אתם מצליחים לכוון בצורה מדוייקת לקהל היעד שלכם, ובאותה נשימה לצמצם את התחרות, כי הרי יש פחות צלמי הריון בתל אביב מאשר צלמי הריון בכל הארץ.

3. השתמשו בדרכים יצירתיות כדי למצוא את ביטוי המפתח שלכם: צאו למסע מרגש בנבכי כלי תכנון מילות המפתח של גוגל, ראו אילו מילות מפתח הכלי מציע לכם ו… זרמו משם. דרך נוספת למצוא מילות מפתח טובות היא דרך מחקר מתחרים: כנראה שאתם לא הראשונים בעולם שעשו מחקר מילות מפתח בנושא מסויים, לכן לכו למתחרים שלכם, רצוי לאלו שמופיעים בעמוד הראשון בחיפוש גוגל כמובן, סרקו את הטקסטים שלהם ונסו לדלות משם באילו מילים הם משתמשים באופן אסטרטגי.

4. אל תשכחו את התמונות שלכם: נכון להיום, גוגל לא יודע לקרוא תמונות (אל תדאגו, זה רק עניין של זמן עד שזה ישתנה). כדי לקרוא תמונה, גוגל צריך לקרוא את השם שלה, ה- alt שלה. בוויקס פשוט מאוד להזין את ה- alt, בצד הימני בחלונית הוספת התמונות של כל גלריה. חשוב לזכור גם כאן, שגוגל לא טיפש וגם לא פראייר. אל תקראו לכל תמונה "צילום הריון צלם ניו בורן מחיר ללא תחרות", גוגל יקלוט שאתם לא אותנטיים, לא אלגנטיים ולא מחוכמים. המטרה הראשית שלכם היא קודם כל לתת תיאור של מה יש בתמונה (אגב, המטרה כאן היא בראש ובראשונה נגישות- אנשים כבדי ראייה עשויים להשתמש בתוכנות שמקריאות עבורם את תוכן האתר). ניתן להשתמש גם כאן במילות מפתח, אבל במתינות ובטוב טעם. במידה ויש לכם תמונות רבות דומות, הקפידו להימנע ממתן שם זהה לכל התמונות, במקרה כזה גוגל יתייחס אליהן כהעתקים ויתן לכם "עונש"- הורדת הדירוג של האתר.



אנחנו סטודיו אלצ'קה

נעים להכיר! אנחנו בונים, משדרגים ומקדמים אתרי וויקס. אוהבים עיצוב נקי ומדוייק, חוויית משתמש אינטואיטיבית שמובילה לתוצאה הרצויה, ותהליך עבודה משותף שבו כל אחד מהצדדים מביא את מה שהוא הכי טוב בו. 

תודה שנרשמת!

רוצים להשאר מעודכנים?

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו, מבטיחים לא להספים ולשלוח מידי פעם מידע רלוונטי, מעניין ותמציתי. מלאו מייל ואתם בפנים:

bottom of page