top of page

עדכון שוטף של האתר שלכם

אחד הדברים הכי חשובים שצריך לקחת בחשבון כשבאים לבנות אתר, הוא ההכרה בכך שאתר הוא לא דבר סטטי, אלא דבר שאתם רוצים שיהיה חי, עדכני ומתעדכן. ממש כמו העסק שלכם :)

חישבו על ספר שעומד במדף מרוחק בספרייה, שאיש לא השאיל מאז שנת 1974, לעומת ספר פופולרי, שממליצים עליו ושמפרסמים אותו, ושיש רשימת המתנה להשאלה שלו. ובכן, אל תתנו לאתר שלכם להפוך לספר המאובק והזנוח!




בלוג ככלי לקידום אורגני של האתר שלכם

יש הרבה דברים לייצר מודעות לעסק שלכם וכניסות לאתר שלכם, אני אדבר כאן על הנתיב של יצירת תוכן באתר באופן עצמאי. כמובן שהשיטה הכי נפוצה (ובצדק) היא בלוג באתר- הרבה בעלי עסקים משקיעים הרבה בעדכון של עמודי הפייסבוק העסקיים שלהם כדי ליצור חשיפה אורגנית דרכם, אבל חשיפה אורגנית באתר היא חשובה לא פחות! אחד מירונותיה הוא שאם האלגוריתם המסתורי והחמקמק של גוגל קולט שאתם מעדכנים את האתר באופן שוטף, ושהעדכונים האלה מעניינים ורלוונטיים לקהל היעד שלכם- הוא יתחיל להקפיץ אתכם באופן אורגני גבוה יותר ויותר בתוצאות החיפוש, גם עבור פוסטים ישנים שלכם, ואתם תוכלו לשבת רגל על רגל ולראות את הכניסות לאתר עולות.

אז אם יש לכם זיקה לכתיבה- אל תוותרו על בלוג (אגב, בהחלט אפשר לעשות מיקור חוץ לכתיבת התוכן ולהעזר בכותב.ת תוכן מקצועי.ת שיכתבו עבורכם מאמרים מעולים ומוכווני SEO- מוזמנים לבקש ממני המלצות!), אבל אם אתם כבר עושים את זה- תעשו את זה נכון:


תכתבו מעניין

אנחנו כבר לא בימים שבהם פוסטים לבלוג נכתבים רק עבור גוגל, ואם גולש בשר ודם עם רמת אינטליגנציה ממוצעת ומעלה נכנס לקרוא אותם הוא נתקף חלחלה. יש כמובן עוד אתרים שכותבים ככה תוכן, אבל בבקשה- אל תהיו כמותם. זה לא מכבד את העסק שלכם, לא את הלקוחות שלכם, וגם לא את גוגל!

תכתבו רלוונטי

תחשבו על קהל היעד שלכם- מה מעניין אותם? איזה שאלות הם שואלים, שעליהן אתם יודעים לענות תשובות שיתנו להם ערך אמיתי? היו נדיבים בידע שלכם, זה יחזור אליכם בקארמה עיסקית- בדוק.

תכתבו שיווקי

מה זה אומר? שכן, כדאי לעשות קצת מחקר מילות מפתח, וכדאי לעשות קצת מחקר מתחרים, וכדאי לוודא שכתובת ה- url של העמוד טובה (אתם מעדיפים אותה באנגלית, ככה היא לא הופכת לג'יברישית מוזרה כשאתם משתפים את הפוסט), המטא-כותרת והמטא-תיאור שלו מדוייקים ולא אקראיים, והעמוד כולו בנוי נכון מבחינת היררכיית כותרות (ראו סעיף 5 כאן). מצאו את האיזון המושלם בין כתיבה שוטפת וטבעית, לבין מודעות שיווקית בטוב טעם.


קידום אורגני בגוגל דרך עדכון תוכן בעמודים קיימים

עוד דרך לשפר את הדירוג שלכם באופן אורגני בגוגל היא דרך עריכה ו"הקפצה" של עמודי תוכן/בלוג ישנים שלכם. למתקדמים, מומלץ ממש להכנס לקונסולת החיפוש של גוגל ולבדוק לאילו עמודים הייתה בעבר חשיפה גבוהה והיא ירדה- אלו העמודים שהכי שווה לעדכן. יש סברה בעולם ה- SEO לפיה לעמודים ותיקים, שכבר הביאו הרבה תנועה לאתר, יש סיכוי גדול יותר להניב תנועת גולשים מאשר לעמודים חדשים. למה? גם כי גוגל כבר מכיר אותם ויודע שהם אמינים/רלוונטיים/בעלי ערך, וגם כי הרבה פעמים העמודים האלה הם עמודי תוכן מאוד איכותיים עם מידע שקשה ליצור עוד ברמה שלו (חשבו על סינדרום הדיסק הראשון המעולה של אמנים, שאחריו מגיעה נפילה).


איך לעדכן תוכן בעמודים קיימים?

אחרי שהבנתם מהם העמודים הכי פופולאריים שלכם, תנו להם רענון קל- הרענון יכול להיות הוספה של פסקת טקסט אחת או שתיים, במידה ומדובר בתחום שיש בו חידושים, והוא גם יכול להיות אופטימיזציה של המטא של העמוד (כותרת העמוד והתיאור שלו כפי שאלו מופיעים בחיפושי גוגל, כמובן על בסיס מחקר מילות מפתח עדכני). תמיד מומלץ ליצור קישורים פנימיים נוספים בתוך העמוד, אם מדובר בעמוד ישן אז סביר שישנם תכנים מאוחרים יותר שפרסמתם, ושכעת אתם יכולים לשתול קישורים מהעמוד הנוכחי אליהם, ובכך להגדיל את הקישוריות באתר כולו וסביב העמוד הזה בפרט. לסיום, אל תשכחו לבקש מקונסולת החיפוש לאנדקס מחדש את העמוד! אגב, אם אתם עושים תהליך נרחב יותר של שדרוג אתר, זו הזדמנות טובה לעדכון תכנים.


רוצים לשמוע יותר על קידום אורגני של האתר שלכם? מוזמנים לבדוק את חבילת ה- SEO שאני מציעה לבעלי ובעלות אתרי וויקס!



מה מעניין אתכם היום?

אנחנו סטודיו אלצ'קה

נעים להכיר! אנחנו בונים, משדרגים ומקדמים אתרי וויקס. אוהבים עיצוב נקי ומדוייק, חוויית משתמש אינטואיטיבית שמובילה לתוצאה הרצויה, ותהליך עבודה משותף שבו כל אחד מהצדדים מביא את מה שהוא הכי טוב בו. 

תודה שנרשמת!

רוצים להשאר מעודכנים?

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו, מבטיחים לא להספים ולשלוח מידי פעם מידע רלוונטי, מעניין ותמציתי. מלאו מייל ואתם בפנים:

bottom of page