חמישה דברים שישדרגו את חוויית המשתמש באתר
top of page

חמישה דברים שישדרגו את חוויית המשתמש באתר

פוסט אורחת של יעל בן מיור, מאפיינת ומעצבת חוויית משתמש


חווית משתמש היא מושג שנכנס לחיינו בשנים האחרונות. חווית משתמש היא החוויה הכוללת, שמורכבת ממחשבות, רגשות, תגובות, בנוגע לממשק שלנו – אתר, אפליקציה או מערכת. ככלל, נרצה שחווית המשתמש תהיה טובה. בעבר רק חברות ענק היו דואגות לחווית משתמש, אבל לכל עסק מגיעה חווית משתמש טובה! הנה לכם כמה טיפים כדי לשדרג את חווית המשתמש באתר.



אני יעל בן מיור, מאפיינת ומעצבת חווית משתמש. אני מלווה תהליכים של בניית אתר, בכל החלק התכנוני והמקדים (מעין אדריכלות לפני בנייה של אתר), וגם שיפוץ אתרים שכבר באויר, במטרה לשפר את החוויה. בין היתר אני מרצה על התחום ומעבירה סדנאות בנושא.

אז חמישה טיפים לשדרוג חווית משתמש באתר, התחלנו!




קבלת פנים רלוונטית

כשהלקוחות שלנו נכנסים לאתר, לא תמיד ברור להם לאן הגיעו. כדי להבין את הנקודה הזו, תחשבו על זה שלא תמיד תיכנסו לאתר של יונית מעצבת פנים דרך הפייסבוק שלה או דרך חיפוש השם שלה בגוגל. לפעמים נגיע לאתרים באופן לא ברור. דרך מודעה בפייסבוק, דרך חיפוש בגוגל והגעה לאחד המאמרים.

כלומר, לא תמיד יגיעו מי שכבר מכירים אתכם.

כדי שתהיה להם קבלת פנים רלוונטית, נרצה לענות על השאלה 'לאן הגעתי?' מייד בפתיחת האתר. לחלק הזה קוראים הירו סקשן (hero section) והוא מורכב מתמונה מתאימה לאתר שלכם וכותרת שמסבירה לאן הגיעו. זה לא המקום להתחכם (אני יודעת שהתחכמות תמיד מדגדגת), אלא להגיד באופן ישיר מה ימצאו באתר.



תפריט ניווט מתאים לאתר

התפריט לא צריך להיות בנאלי ומשעמם. הבנתי שנהיה טרנד לכתוב אודות - שירותים - בלוג - צרו קשר. זה לא תפריט נכון! תפריט ניווט מתאים הוא תפריט שרלוונטי לעסק שלכם. אם את עוסקת בייעוץ פיננסי – אחת הלשוניות בתפריט צריכה להיות משהו שקשור בכסף, אולי 'ייעוץ פיננסי' לשירותים ו'ידעת חסכת' למאמרים. אם את עוסקת בשיווק דיגיטלי – תשתמשי במדיה כדי להאדיר את הערך שלך, 'למה לשווק' יכולה להיות לשונית מעניינת או 'מאיפה להתחיל?' כדי לכתוב על עולם הדיגיטל.

מעבר לתפריט רלוונטי בכותרות שלו, נרצה שהלשוניות עצמן לא יהיו בנאליות. אז מה נכניס לתפריט? מה שחשוב ללקוחות שלנו לדעת. אם יש המון שאלות ותשובות – שימו עמוד כזה. המלצות יכול להיות עמוד רלוונטי, טיפים, ועוד ועוד.


התאמה לנייד (אתר רספונסיבי)

הסעיף הזה כבר הפך להיות הסטנדרט, ועדיין אפשר לראות אתרים שלא מותאמים לנייד או לא מותאמים באופן מלא. קודם אסביר את המושג 'רספונסיבי', אתר רספונסיבי אומר אתר מותאם, בדיוק כמו באנגלית responsive מגיב. אתר שמגיב לגודל המסך ומתאים את עצמו אליו.

אתרים היום מותאמים לנייד כברירת מחדל, אבל עדיין כדאי לעשות התאמות ולוודא מה חווית הגלישה מעוד מכשיר. במובייל אני ממליצה לבדוק כותרות ו/או תמונות שיכולות לעלות אחת על השניה, כפתורים שנמצאים במרכז המסך ובגודל מתאים ללחיצת אצבע (בניגוד ללחיצת עכבר).

נקודה שאני רואה לא מעט באתרים במובייל – גלילה צידית. בעצם נוצר מצב שאחד האלמנטים נמצא מחוץ לפריים, מחוץ לרוחב המסך. אם לא נתקן את הגלילה הצידית יכול להיות לנו מצב שהלקוחות יפתחו עמוד ריק ויצטרכו לגלול הצידה כדי להיחשף לאתר, אנחנו לא רוצות שזה יקרה!


יצירת קשר

אחת הסיבות שנרצה לבנות אתר היא... שיצרו איתנו קשר!

ולכן, הפונקציה של יצירת קשר חייבת להיות מספיק בולטת. הלקוחות לא צריכים לחפש באתר איפה אצור קשר! חייבת להיות אופציה בתפריט, ואם אפשר לשים 'כפתור מרחף' באתר – מדהים.

בכל הנושא של תקשורת עם לקוחות, אני מאמינה שפחות רלוונטי מה נוח לנו, אנחנו רוצים להתאים ללקוחות.

טופס – אנשים פחות אוהבים להשאיר את הפרטים שלהם, ויש משהו מעורפל בטופס – מתי יחזרו אליי? האם הפנייה שלי תתקבל?

טלפון – ואם ייכנסו לאתר שלי בעשר בלילה, גם ארצה שיתקשרו אליי? אפילו אם התשובה היא כן, לאנשים לא נעים. והם לא יזכרו להתקשר ביום למחרת.

מייל – עשוי להיתפס כרשמי מידי לעתים.

וואטסאפ – נגיש מאוד, אפשר לשלוח הודעות גם בלילה, ומאפשר מעקב אחרי הפנייה ותזכורת לגביה. החיסרון של וואטסאפ הוא שלפעמים לא נרצה שיפנו אלינו בוואטסאפ כפנייה ראשונה.

אז הדרך לבחור אפשרות פנייה ביצירת קשר היא – לגוון! נרצה שהפנייה תהיה נגישה, זמינה גם בשעות לא שעות, וגם לא תהיה מאתגרת או מעוררת חשד.

ובכל מקרה, אנשים שונים הם עם העדפות שונות. ונרצה לאפשר לפנות אלינו בכמה דרכים.


הנעה לפעולה

אחד הדברים החשובים באתר בשביל חווית משתמש טובה היא להניע לפעולה. זה לא אומר לדחוף. אבל כן נרצה לאפשר ללקוחות שלנו לבצע את הפעולה שהם רוצים.

כמה דגשים להנעה לפעולה:

1. להחליט מראש מה הפעולה שררצה שהלקוחות יבצעו. חיוג אליי, הרשמה לניוזלטר, שיתוף... ברגע שנדע מה המטרה, נוכל להכווין את הלקוחות לשם ולהניע אותם לפעולה הרצויה.

2. לתת עזרים שיגרמו ללקוחות לבצע פעולה בבטחה. למה שיקנו ממני? למה שיזמינו את השירות שלי? מה יכול למנוע מהלקוחות שלכם לרכוש – זה המידע שתצטרכו לשים כהקדמה להנעה לפעולה.

3. לשים הנעה לפעולה במקום הרלוונטי. במקום שבו שכנענו את הלקוחות – זה המקום להכניס כפתור או טופס. לא נשים סתם כפתור בהירו סקשן, אלא נרצה לשים את הכפתור אחרי שהלקוחות כבר יודעים מי אנחנו.

כשההנעה לפעולה תהיה טובה, הפעולה תקרה.


מה שנשאר עכשיו, זה לוודא שהאתר שלכם עומד בסעיפים הללו, ואם אתם בתחילת העבודה, הנה מה שחשוב לשים לב אליו. בהצלחה!


יעל בן מיור, מאפיינת ומעצבת חוויית משתמש. מוזמנים לבקר באתר שלי






אנחנו סטודיו אלצ'קה

נעים להכיר! אנחנו בונים, משדרגים ומקדמים אתרי וויקס. אוהבים עיצוב נקי ומדוייק, חוויית משתמש אינטואיטיבית שמובילה לתוצאה הרצויה, ותהליך עבודה משותף שבו כל אחד מהצדדים מביא את מה שהוא הכי טוב בו. 

תודה שנרשמת!

רוצים להשאר מעודכנים?

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו, מבטיחים לא להספים ולשלוח מידי פעם מידע רלוונטי, מעניין ותמציתי. מלאו מייל ואתם בפנים:

bottom of page