וויקס או וורדפרס- מה עדיף?
top of page

אז וויקס או וורדפרס?


אחת השאלות שאני נתקלת בה הרבה, מהיום שבו התחלתי לבנות אתרי וויקס, היא איזו פלטפורמה עדיפה- וויקס או וורדפרס. השאלה הזו היא באמת שאלה טובה ורלוונטית, וכמובן שהתשובה היא- תלוי. תלוי במה? בואו נצלול פנימה...



מה בכלל ההבדל בין וויקס לוורדפרס?

וורדפרס היא המלכה האם, מערכת ניהול תוכן ותיקה, טובה ומבוססת על קוד פתוח- מה שהופך את האפשרויות לאינסופיות. בגדול, אפשר לבנות עם ורדפרס כל דבר שרוצים. מה היא לא? פשוטה למשתמש. אמנם, לאחרונה גם בוורדפרס יש חידושים (כמו אלמנטור) שהופכים אותה לידידותית הרבה יותר גם לאלו מאיתנו שאינם מתכנתים, אבל עם זאת- עבודה עם וורדפרס מצריכה יותר ידע טכני, והתחזוק והתפעול שלה לרוב גם הוא מורכב יותר.

וויקס היא חברה ישראלית (כבוד!) שהקימה פלטפורמה שבבסיסה מיועדת לכך שבעלי עסקים יוכלו לבנות לעצמם אתר- מה שהופך אותה למאוד אינטואיטיבית ונגישה לכאלו שאינם אשפי טכנולוגיה. התפעול והתחזוק שלה פשוטים גם הם. החסרונות שלה הם למעשה נגזרת של הפשטות והקלות הזו- כשרוצים אתר מורכב, עם מערכת תוכן עמוסה או הרבה אלמנטים מותאמים אישית, וויקס היא לא תמיד הכתובת הכי טובה. באותה נשימה, חשוב לומר שבשנים האחרונות וויקס מתפתחת ומשתדרגת ללא הרף, והחברה פיתחה שפת תכנות בשם wix corvid שמאפשרת לעבוד בקוד בתוך וויקס, מה שמרחיב מאוד את טווח האפשרויות.


קידום אורגני של אתרי WIX

סוגיה לוהטת נוספת היא סביב היעילות של אתרי וויקס בתחום קידום האתרים, מקדמי אתרים רבים טוענים שבשל המאפיינים של אתרי וויקס קשה או בלתי אפשרי לקדם אותם בצורה טובה. אני לא מסכימה ולחיזוק מביאה מקור בר סמכא שמתייחס לעניין הזה. מבחינה היסטורית, לפני כמה וכמה שנים, כשוויקס רק הוקמה, היא פעלה על מערכת FLASH שהייתה לא אידאלית עבור גוגל, בלשון המעטה. היום וויקס מתממשקת נהדר עם גוגל, הן מבחינת אינדוקס והן מבחינת קידום אורגני. כמובן שקידום אורגני זו עבודה קשה וסיזיפית, שצריך לעשות מתוך הבנה מעמיקה של התחום, ואין זה משנה באיזו פלטפורמה אתם עובדים.


אז מה עדיף? וויקס או וורדפרס?

שוב, תלוי מה אתם מחפשים. לדעתי, לאתר תדמית פשוט של עסק קטן, לאתר מכירה או לאתר עם בלוג (או כל שילוב ביניהם)- וויקס היא הפלטפורמה המושלמת. אפשר לבנות בה אתר מאוד מרשים ומוצלח, ולא פחות חשוב, כמו שכבר ציינתי- קל לתחזוק עצמאי. ולבעלי עסק קטן זה משמעותי.


האם באמת אפשר לבנות בקלות אתר וויקס לבד?

כפי שכתבתי, וויקס הוקמה במקור על מנת לאפשר לבעלי עסקים לבנות לעצמם אתר ללא תלות באנשי מקצוע. ואכן, יש הרבה היסטים, הן טכניים והן עיצוביים, שהופכים את וויקס למאוד פשוט ואינטואיטיבי: הסדרת אחסון ודומיין נעשה בלחיצת כפתור, אבטחת האתר הינה אוטומטית וברמה גבוהה, חיבור האתר לסליקה נעשה בקלות, ישנן אינסוף תבניות עליהן ניתן להתבסס והעריכה נעשית בבסיסה על ידי drag& drop, משיכת אלמנטים למקום בו תרצו שהם יהיו.

אם כמובן שחשוב לדעת לעבוד נכון- לקחת בחשבון היבטים של חוויית משתמש, וכמובן היבטים של SEO, הן בהיבט של תוכן והן בהיבטים SEO כמו מבנה עמוד, היררכיית כותרות, הגדרות מטה- טאגס ועוד מילים שאולי נשמעות לחלקכם כמו סינית. אם אתם אוהבים לעשות הכל לבד, יש לכם זמן ומוטיבציה לזה- זה בהחלט אפשרי. אך אם אתם מעדיפים להעזר באיש מקצוע, כבר משלב התכנון הראשוני או בשלב השדרוג של אתר קיים לרמה גבוהה יותר- גם זה אפשרי, ישנם הרבה בוני אתרים מקצועיים שעובדים על המערכת ויישמחו להקים לכם את האתר שאתם צריכים (אני כמובן ביניהם- מוזמנים להתייעץ איתי בשמחה).









אנחנו סטודיו אלצ'קה

נעים להכיר! אנחנו בונים, משדרגים ומקדמים אתרי וויקס. אוהבים עיצוב נקי ומדוייק, חוויית משתמש אינטואיטיבית שמובילה לתוצאה הרצויה, ותהליך עבודה משותף שבו כל אחד מהצדדים מביא את מה שהוא הכי טוב בו. 

תודה שנרשמת!

רוצים להשאר מעודכנים?

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו, מבטיחים לא להספים ולשלוח מידי פעם מידע רלוונטי, מעניין ותמציתי. מלאו מייל ואתם בפנים:

bottom of page