למה אתר הוויקס שלי לא מופיע בגוגל?
top of page

למה אתר הוויקס שלי לא מופיע בגוגל?

מזל טוב! האתר שלך בדיוק עלה לאוויר! זה מרגש כל כך! אחד הדברים הראשוניםשבטח עשיתם זה לרוץ לגוגל ולחפש את האתר... אם ציפיתם לכתוב בגוגל "צילומי הריון" או "מתנה לסבתא" ולראות את האתר שלכם מככב לו בתוצאה הראשונה, כנראה שצפוייה לכם אכזבה. איך לבדוק אם האתר מחובר לגוגל? איך לעדכן את תיאור האתר בגוגל ואיך לקדם את האתר כך שיופיע בעמודים הראשונים בביטויים שרלוונטיים עבורכם? מוזמנים לקרוא ולהחכים:



חיבור אתר וויקס לגוגל

קודם כל צריך להבחין בין אתר שבכלל לא מחובר לגוגל, לבין אתר שמחובר אבל לא מופיע בתוצאות חיפוש.

נתחיל מהאפשרות הראשונה- השלב הראשון הוא כמובן לוודא שחיברת את האתר לגוגל! הדרך שוויקס מציעים לשם כך היא להשלים את כל השלבים ב- SEO wiz, וודאו שהגעתם עד השלב האחרון (תוך שימת דגש על מילות מפתח רלוונטיות אותן אתם משלבים ב- keywords של האתר כולו והן בתוך הטקסטים) ואז יתבצע החיבור לגוגל. החיבור הזה גם שולח לגוגל הודעה אישית ומרגשת מכם- "היי, אני אתר חדש, בוא תאנדקס אותי!", וגם מחבר אתכם לקונסולה, ה- google search consule. הקונסולה היא אחד הכלים העוצמתיים והחשובים ביותר שתצטרכו על מנת להבין את הפעילות באתר שלכם. הכלי הזה מספר לכם מה קרה כשהגולשים שלכם היו בתהליך חיפוש האתר: איזה מילות חיפוש נכתבו? איזה עמודים מהאתר הופיעו? כמה פעמים האתר הופיע בתוצאות החיפוש? כמה פעמים גולשים נכנסו לאתר כשראו אותו בתוצאות החיפוש? ועוד מידע רב.


האם האתר חייב להיות מחובר לדומיין כדי להיות בגוגל?

התשובה הרשימת היא שגוגל כן סורק גם אתרים שנמצאים בגרסא החינמית של וויקס, אבל זה מאוד מוגבל ולמעשה אי אפשר לשלוט בתהליך ובפועל אי אפשר לקדם אתר שנמצא בגרסא החינמית, לא באופן אורגני ולא באופן ממומן. אי אפשר למשל לחבר את האתר ל- Search Console או לטאג מנג'ר.


עדכון תיאור אתר הוויקס שלכם בגוגל

אם אתם רוצים לעשות שינוי באופן שבו עמודי האתר שלכם מוצגים בגוגל, חשוב לעשות את זה כמו שצריך. אם אתם רוצים לשנות את כתובת ה- url אז חשוב להקפיד עלהפניית 301, ואם אתם רוצים לשנות את כותרת או תיאור המטא של העמוד (אותם אתם מגדירים תחת SEO basics ב- Manage Pages), תצטרכו לחכות קצת עד שגוגל יסרוק את העמוד מחדש ויגלה את השינוי. אם אתם ממהרים, תוכלו להגיש מחדש לגוגל את מפת האתר דרך ה- Search Console:


איך האתר שלי נראה בגוגל?

כדי להבין האם האתר שלכם כבר אונדקס בגוגל, או אם שינויים שעשיתם כבר התעדכנו, אתם יכולים לכתוב בשורת החיפוש בגוגל את המילה site ואז נקודותיים, ואת שם האתר שלכם, ללא רווחים- למשל site:alechka.co.il, כך תוכלו לראות את כל העמודים שכבר אונדקסו לתוך גוגל ואת האופן שבו הם מופיעים בחיפוש.





איך לגרום לאתר שלי להופיע בעמוד הראשון בגוגל?

אז עכשיו אפשר להתחיל לדבר על SEO, או בעברית- הקידום האורגני של האתר שלכם. קידום אורגני הוא הסך הפעולות שאתם עושים באתר שלכם כדי לגרום לגוגל להכיר אתכם, לחבב אתכם ולדרג את האתר שלכם במקומות גבוהים בתוצאות חיפוש רלוונטיות עבורכם (והנה כאן יש הסבר קצת מעמיק יותר לגבי מה זה SEO). בקצרה, חשוב לומר שאחד האלמנטים שהכי חשפיעים על מיקום האתר בתוצאות החיפוש הוא מידת התחרותיות של הביטוי. אם תקלידו בגוגל את שם העסק שלי, אלצ'קה, התוצאה הראשונה תהיה האתר שלי, שזה מעולה כמובן (וגם לא מובן מאליו- כשרק התחלתי את העסק התוצאה הראשונה הייתה ערך הויקיפדיה של הכפר הפסטורלי אלצ'קה שבדרום-מזרח הונגריה), אבל זה רלוונטי רק לגולשים שכבר שמעו עלי ורוצים לברר מי אני. אם תקלידו למשל "שדרוג אתר וויקס" תמצאו אותי (לשמחתי) באמצע העמוד הראשון, אבל אם תקלידו "בניית אתר וויקס", האתר שלי נמצא איפשהו באמצע העמוד השלישי (נכון למרץ 2022), כי מדובר בביטוי תחרותי הרבה יותר.

אז מה המסקנה? קודם כל צריך להבין את עקרונות ה- SEO ואת הנישה שבה העסק נמצא, ומתוך זה להתחיל לקדם עמודים ספציפיים על ביטויים רלוונטיים וריאליים עבורכם.



את יכולה לעזור לי לקדם את אתר הוויקס שלי?

כמובן! אם אתם מרגישים שאתם רוצים קצת הדרכה או עזרה בקידום האתר, אתם מוזמנים לבדוק את חבילת הליווי ל- SEO שלי, בה אני מלווה אתכם צעד צעד, מאפס, כדי שתצליחו לקדם נכון את האתר שלכם בדירוג הגוגל שלו, או להתייעץ איתנו לגבי קידום ממומן.

אנחנו סטודיו אלצ'קה

נעים להכיר! אנחנו בונים, משדרגים ומקדמים אתרי וויקס. אוהבים עיצוב נקי ומדוייק, חוויית משתמש אינטואיטיבית שמובילה לתוצאה הרצויה, ותהליך עבודה משותף שבו כל אחד מהצדדים מביא את מה שהוא הכי טוב בו. 

תודה שנרשמת!

רוצים להשאר מעודכנים?

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו, מבטיחים לא להספים ולשלוח מידי פעם מידע רלוונטי, מעניין ותמציתי. מלאו מייל ואתם בפנים:

bottom of page