top of page

טאג מנג'ר (Google tag manager) - מדריך למתחילים

* פוסט אורח של אדיר רון, איש השיווק וההדרכות של אלצ'קה, בעל 17 שנות נסיון בעולמות השיווק הדיגיטלי, ובן הזוג הפרטי שלי.


כשבונים אתר, אנחנו רוצים לדעת מה קורה בו. מידע בסיסי כמו כמות גולשים שנכנסים לעמודים השונים, אפשר לקבל ממערכת האנליטיקס הפנימית של וויקס, אבל אם אתם מבקשים לקבל מידע מעמיק יותר, שיעזור לכם הן באסטרטגייה השיווקית שלכם והן בקמפיינים ממומנים- טאג מנג'ר זה מה שאתם צריכים. במדריך נסביר מה זה טאג מנג'ר, למה הוא נחוץ לכם, נסקור כמה מהשימושים הפוטנציאליים שלו, וכמובן- נסביר איך מתקינים אותו באתר הוויקס שלכם (ספויילר: ממש בקלות).



למה צריך את טאג מנג'ר? אי אפשר פשוט להטמיע פיקסל פייסבוק?

טאג מנג'ר היא מערכת חינמית של גוגל שמאפשרת לבעל האתר לנהל את כל הפיקסלים שמוטמעים באתר במקום אחד בצורה מותאמת אישית. המערכת מאפשרת שליטה בכל ההגדרות, וכל שינוי שנעשה בטאג מנג'ר משפיע אוטומטית על המתרחש באתר. באמצעות טאג מנג'ר אפשר, למשל, לנתח קהלים בגוגל אנליטיקס, לחבר פיקסלים של גוגל ופייסבוק עבור קמפיינים ממומנים, לעשות חיבור ללינקדאין בשביל לבנות שם קהלים, למדוד מפת חום כדי לעקוב אחר פעילות גולשים באתר, לחבר פיקסל לטיקטוק כדי ליצור קהלים גם שם.

כל אלו הן פעולות שמצריכות מאיתנו הטמעת קודים חיצוניים באתר. בעבר, הדרך לעשות את זה הייתה רק באמצעות כניסה לקוד של האתר. בוויקס, אין אמנם אפשרות לגשת לקוד של האתר אבל כן יש את האפשרות להתממשקות מובנית דרך marketing integrations. החסרון של האינטגרציות האלו היא שהן מאפשרות גישה למידע בסיסי בלבד- רק מעקב כללי אחר מבקרים באתר. הכוח הגדול של מערכות פרסום כמו גוגל ופייסבוק היא ביכולת "לצבוע קהלים", למשל- להתייחס בטרגוט של הקמפיין שלי רק לאנשים שהורידו את המדריך החינמי שלי, או רק אנשים שביקרו בעמוד "שדרוג אתרי וויקס". ואת הדבר הזה לא ניתן לעשות באמצעות הטמעת הפיקסלים של marketing integrations, אלא באמצעות טאג מנג'ר.

טאג מנג'ר הוא כלי חשוב ומועיל ביותר, בין אם נרצה ללמוד יותר על קהל היעד שלנו (למשל דרך events ויצירת קהלים בגוגל אנליטיקס) ובין אם עבור קידום ממומן שנרצה לעשות בצורה אפקטיבית באמצעות פילוח חכם של הגולשים באתר.


מה זה טאג מנג'ר?

עכשיו כשהשתכנעתם שכדאי לכם להתקין טאג מנג'ר באתר, בואו נלך צעד אחורה, אסביר מהו הכלי ונתחיל לגעת במגוון האפשרויות שהשימוש בו פותח לאסטרטגיה השיווקית שלכם. טאג מנג'ר מורכב מארבעה חלקים:


הקונטיינר

זהו החלק המרכזי, כשמו כן הוא- זה המיכל, המעטפת שמותקנת על האתר ומכילה את כל החלקים האחרים.


הפיקסלים

כאן מותקנים הפיקסלים עצמם, למשל: פיקסל של פייסבוק למי שהשאיר פרטים באתר, פיקסל של לינקדאין לצביעת קהל שביקר באתר ופיקסל גוגל למי שביצע רכישה של מוצר מסויים בחנות.


הטריגרים

אלו הם בעצם התנאים שבהם הפיקסל פועל (או בשפה מקצועית- נורה, fired)- האירוע מתממש אז הפיקסל מופעל. כמה דוגמאות לטריגרים: צפייה בעמוד, חיפוש באתר, לחיצה על כפתור יצירת קשר בוואטסאפ, השארת ליד, הורדת מדריך, משך שהייה בפוסט מסויים בבלוג/ גלילה בתוך הבלוג (ממש אפשר לטרגט גולשים שקראו אחוז מסויים מתוך עמוד! עוד על זה בהמשך המדריך).


שכבת הדאטה (data layer)

זה הרכיב המורכב ביותר. הוא מאפשר לנו לקלוט מהאתר פרמטרים דינאמיים, לשמור אותם בתוך cookie ולהעביר אותם הלאה בפיקסל. למשל: באתר e-commerce, כשגולש מסתכל על מוצרים שונים ובסוף מוסיף לעגלה ורוכש רק אחד- בדאטה לייר אפשר לשמור את המוצרים שצפיתי בהם (יש בוויקס את האפשרות לטרגט גולשים שהוסיפו מוצרים לעגלה, אבל כאן זו אפילו רמה גבוהה יותר של טרגוט- גולשים שרק הביטו בעמוד המוצר, ולא הוסיפו אותו לעגלה).



דוגמאות לשימושים יצירתיים בטאג מנג'ר

עכשיו הגענו לחלק המעניין. נסקור כמה דוגמאות לשימושים מעניינים שאפשר לעשות עם הטאג מנג'ר, כדי לעזור לכם להבין את הפוטנציאל שלו באסטרטגיית השיווק שלכם.


חיבור פיקסל לינקדאין לגולשים שביקרו באתר

במידה והאתר פונה לעסקים, הפיקסל של לינקדאין מראה את המבקרים באתר לפי המקצוע שלהם והתעשייה שבה הם נמצאים. למשל, אוכל לגלות שבחודש האחרון 30% מהמבקרים באתר שלי היו מנהלי שיווק מתחום הלייף סטייל.


במידה ויש סרטון יוטיוב מוטמע באתר, אפשר לצבוע את כל מי שלחץ על play

זה מאפשר לי ליצור קמפיין קהלים בפייסבוק, שמבוסס על גולשים שראו את הסרטון. למשל, אם יש לי סרטון של "מי אני", קמפיין ממוקד יותר עבורם יתבסס על זה שהם כבר "קהל חם" שיודע מי אני.


ניתוח אחוזי גלילה בעמודי האתר

לטאג מנג'ר יש אפשרות מובנית למדוד גלילה של 25%, 50% 75% ו- 100%. זה מאפשר לי לפלח את הגולשים לארבעה סוגי קהלים, ולחלק אותם לפי כמות העניין שלהם בבלוג. באמצעות רכיב ה- data layer ושימוש בתגיות, אפשר ליצור קהל של אנשים שקראו 75% מהפוסטים שעוסקים בנושא מסוים, ולייצר קמפיינים מאוד מאוד ממוקדים. למשל- באתר שלי, אני יכולה ליצור קמפיין שונה לגולשים שקראו הרבה כתבות על SEO, וקמפיין אחר לגולשים שקראו הרבה על שדרוג אתרים.


צביעת פעולות באתר אי-קומרס

באתרי e-commerce, אפשר לא רק ליצור events של מי שביצעו רכישה, אלא לצבוע כל פעולה באתר- החל מביקור באתר, דרך חיפוש קטגוריה וצפייה בעמוד מוצר ספציפי, הוספה לסל, התחלה של צ'ק-אאוט וכמובן רכישה, ואז ליצור משפך שיווקי ייחודי לכל קהל.


הכוח הגדול של טאג מנג'ר הוא לא רק במגוון האפשרויות הגדול, אלא באפשרות לשלוט בהכל ממקום אחד, וגם האפשרות לשכפל את כל הפעולות שעושים בין פלטפורמות, וכך להתחיל לצבור קהלים ומידע לא רק בפייסבוק וגוגל, אלא גם בטיקטוק, טוויטר, לינקדאין וכן הלאה.



איך מתקינים טאג מנג'ר באתר וויקס?

התהליך הטכני הוא פשוט ביותר. כדי להתקין טאג מנג'ר על האתר, ראשית פותחים חשבון חינמי בטאג מנג'ר, מקבלים container ID שנראה ככה GTM-1234567, ומטמיעים אותו בוויקס (תחת marketing integrations>Google Tag Manager). זה הכל!



מה מעניין אתכם היום?

אנחנו סטודיו אלצ'קה

נעים להכיר! אנחנו בונים, משדרגים ומקדמים אתרי וויקס. אוהבים עיצוב נקי ומדוייק, חוויית משתמש אינטואיטיבית שמובילה לתוצאה הרצויה, ותהליך עבודה משותף שבו כל אחד מהצדדים מביא את מה שהוא הכי טוב בו. 

תודה שנרשמת!

רוצים להשאר מעודכנים?

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו, מבטיחים לא להספים ולשלוח מידי פעם מידע רלוונטי, מעניין ותמציתי. מלאו מייל ואתם בפנים:

bottom of page