צ'קליסט עליית אתר לאוויר

בניתם אתר לבד, או שבנו אותו עבורכם- והנה הגעתם לרגע המרגש של העלייה לאוויר!

מה עושים עכשיו? קודם כל מתרגשים, שולחים את הלינק לכל מי שאוהב אתכם ושיפרגן לכם (אל תשלחו לאלה שלא מפרגנים!), ואחרי שנרגעים… קוראים את הצ'קליסט הזה ובודקים שעשיתם את כל מה שצריך כדי שהאתר יהיה מחובר לאן שצריך, יופיע איפה שצריך ויהיה כמה שיותר אפקטיבי עבורכם. אז יאללה, בואו נתחיל


1. בדקו שהכל עובד כמו שצריך: הפכו לרגע לאנשי QA, קחו נשימה עמוקה, הכינו לעצמכם כוס קפה ועברו ביסודיות על כל האתר ובדקו שכל הכפתורים מפנים לאן שרציתם שהם יפנו, שאם שולחים טופס יצירת קשר באתר אתם מקבלים אותו, שכפתורי הרשתות החברתיות אכן מחוברים לפרופיל שלכם, שההתאמה למובייל טובה, ובכלל- כדאי לוודא את הרספונסיביות (=הנראות של האתר בגדלי מסך שונים).

2. התחברו לגוגל אנליטיקס: גוגל אנליטיקס הוא חברכם הטוב ביותר לקבלת מידע קריטי על השימוש באתר שלכם! כן, גם ב- dashboard של וויקס יש לכם אפשרות לראות נתוני שימוש באתר (הנה ההנחיות), אבל בגוגל אנליטיקס אתם יכולים לקבל הרבה יותר מידע שימושי. לא יודעים איך להתחבר? כבר כתבתי על זה פוסט!

3. התחברו לקונסולה של גוגל: הקונסולה, או בשמה הרשמי- google search console, הוא כלי נוסף שמאוד כדאי לכם להכיר. אם גוגל אנליטיקס נותנת לכם מידע על השימוש באתר, הקונסולה נותנת לכם מידע על מה שקורה מרגע שגולש מקליד מילה בגוגל- ועד שהוא מקליק על כתובת האתר שלכם בתוצאות החיפוש. כך תוכלו לדעת אילו מילות חיפוש מקפיצות את האתר שלכם, כמה אנשים ראו את האתר מופיע בתוצאות החיפוש, וכמה מהם הקליקו עליו. מידע יקר ערך, אתם לא חושבים? אז הנה, ככה מתחברים לקונסולה. הקונסולה חשובה גם למעקב אחרי העמודים אותם גוגל רואה בתוצאות החיפוש שלו, ובמידה ואתם עושים שינויים משמעותיים באתר ורוצים לעדכן בכך את גוגל- אתם גם יכולים להעלות דרך הקונסולה מפת אתר חדשה בקלות.

4. בדקו שכל העמודים שאתם רוצים מופיעים בגוגל: כתבו בדפדפן :site ואת שם האתר (ללא רווח), ותוכלו לראות את כל עמודי האתר שלכם שמאונדקסים בגוגל, וכיצד הם מופיעים בתוצאות החיפוש.

5. חיבור ל- Google My Business: זה אמנם לא קשור ישירות לאתר שלכם, אבל לא יכלתי שלא לציין את אחד החיבורים החשובים שאתם יכולים לעשות כדי להבליט את הנוכחות האינטרנטית שלכם. מכירים את העסקים שכשמחפשים אותם בגוגל מופיעים בצד הימני של המסך באופן ייחודי (הנה ככה לדוגמא)? גם אתם יכולים, וגם זה- ממש פשוט. שימו לב רק שכדי לאמת את זהותכם, בסיום תהליך ההרשמה מבקשים מכם להזין כתובת דואר, וגוגל שולחים לכם גלויה (!) עם קוד אימות.

6. אם אתם מתכננים להריץ קמפיינים ממומנים בפייסבוק, אל תשכחו להכניס לאתר פייסבוק פיקסל, כדי שתוכלו לדעת בדיוק כמה גולשים נכנסים לאתר בזכות הקמפיינים שלכם, וכך לדעת עד כמה הם אפקטיביים.


עכשיו אתם יכולים לחזור ולהתרגש!

19 צפיות

מה מעניין אתכם היום?

נעים מאוד, אני אלכס

בונה ומשדרגת אתרי וויקס, אוהבת עיצוב נקי ומדוייק, חוויית משתמש אינטואיטיבית שמובילה לתוצאה הרצויה, ותהליך עבודה משותף שבו כל אחד מהצדדים מביא את מה שהוא הכי טוב בו. 

רוצים להשאר מעודכנים?

הצטרפו לרשימת התפוצה שלי, מבטיחה לא להספים ולשלוח מידי פעם מידע רלוונטי, מעניין ותמציתי לכל מי שבנה, בונה או מתחזק אתר וויקס. מלאו מייל ואתם בפנים:

@Alechka 2019