צ'קליסט עליית אתר וויקס לאוויר
עדכון אחרון: 23.4.23
מזל טוב- האתר שלך באוויר וזה מרגש מאוד!
חשבת שפה זה נגמר? לא ולא… העבודה על האתר (כמו על העסק) לא מסתיימת לעולם, ולמעשה- סיום פרוייקט הבנייה הוא בעצם רק תחילת הדרך של תפעול האתר השוטף ושיווקו כחלק משיווק העסק.
לכן, מבחינתי- כשאני בונה אתר ללקוחות, אני מקפידה לוודא איתם שגם אחרי סיום התהליך אני לא נעלמת- אני נשארת ממש פה, בסטודיו שלי בפרדס חנה, במרחק של שליחת מייל או כתיבת וואטסאפ- לכל דבר קטן שפתאום לא ברור, או שלא זוכרים, או רוצים לערוך באתר ולא מצליחים.
בפוסט הזה אני רוצה לרכז כמה דברים מאוד מאוד חשובים שכדאי לדעת ו/או לעשות עכשיו, שקשורים לתפעול השוטף של האתר לטווח הארוך.
צפייה בנתוני גלישה
כמה אנשים ביקרו באתר? מאיפה הם הגיעו? באיזה עמודים הם צפו? כמה זמן? האם הם נכנסו מהמחשב או מהנייד? כל אלו הן שאלות חשובות מאוד, שבטח תרצו לדעת את התשובות עליהן. אז קודם כל, אני מצרפת קישור לפוסט בנושא צפייה בנתוני האתר שלכם דרך הדשבורד של האתר. תוכלו לראות בדשבורד הרבה דוחות ופילוחי מידע שמונגשים, כמו שוויקס יודעים לעשות- בצורה מאוד נגישה ומובנת. בנוסף, אני ממליצה מאוד לחבר את האתר לגוגל אנליטיקס. גוגל אנליטיקס היא מערכת חינמית של גוגל, שאפשר לחבר בחינם לאתר והיא עוקבת אחר נתוני הגלישה באתר ומציגה לכם אותם. היא מורכבת יותר מהממשק של וויקס, ויש לה עקומת למידה חדה יותר. עבור אנשי מקצוע, היא משמעותית מאוד ותהיה קריטית אם תרצו לקדם את העסק שלכם באופן מקצועי. לכן, גם אם כרגע אין לכם צורך בה- חברו את האתר אליה, זה לוקח בדיוק רגע וזה יכול לעזור להם מאוד בהמשך. כדי לחבר את האתר, כנסו בדשבורד לMarketing & SEO ואז ל- Marketing Integrations, ושם תקבלו הוראות נדוייקות ופשוטות לגבי ביצוע החיבור.
התחברות לפיקסלים
אם כבר אתם ב- Marketing Integrations, אתם יכולים להשקיע עוד כמה דקות ולחבר את האתר לפיקסל של פייסבוק או ל- Google Tag Manager, כדי שפייסבוק יתחילו לקבל מידע על האתר- זה יוכל מאוד לסייע לכם אם תרצו לעשות קמפיינים ממומנים.
התחברו ל- Google Search Console
הקונסולה, או בשמה הרשמי- google search console, הוא כלי שמאוד כדאי לכם להכירף והוא חביב עלי מאוד באופן אישי. אם גוגל אנליטיקס נותנת לכם מידע על השימוש באתר, קונסולת החיפוש נותנת לכם מידע על מה שקורה מרגע שגולש מקליד מילה בגוגל- ועד שהוא מקליק על כתובת האתר שלכם בתוצאות החיפוש. כך תוכלו לדעת אילו מילות חיפוש מקפיצות את האתר שלכם, כמה אנשים ראו את האתר מופיע בתוצאות החיפוש, וכמה מהם הקליקו עליו. מידע יקר ערך, אתם לא חושבים? אז הנה, ככה מתחברים לקונסולה. הקונסולה חשובה גם למעקב אחרי העמודים אותם גוגל רואה בתוצאות החיפוש שלו, ובמידה ואתם עושים שינויים משמעותיים באתר ורוצים לעדכן בכך את גוגל- אתם גם יכולים להעלות דרך הקונסולה מפת אתר חדשה בקלות.
אגב, עוד טיפ קטן לגבי גוגל- אם אתם רוצים לוודא שהאתר מאונדקס בגוגל (או במליים של בני אדם: שהאתר מופיע בגוגל), אפשר לכתוב בדפדפן שלכם :site ואת שם האתר (ללא רווח), ותוכלו לראות את כל עמודי האתר שלכם שמאונדקסים בגוגל, וכיצד הם מופיעים בתוצאות החיפוש.
התחברות ל- Google My Business
זה אמנם לא קשור ישירות לאתר, אבל לא יכלתי שלא לציין את אחד החיבורים החשובים שאתם יכולים לעשות כדי להבליט את הנוכחות האינטרנטית שלכם. מכירים את העסקים שכשמחפשים אותם בגוגל מופיעים בצד הימני של המסך באופן ייחודי (הנה ככה לדוגמא)? אז כדאי גם לכם לעשות את זה, זה מסייע למי שמחפש אתכם בגוגל להגיע אליכם, ובנוסף- גוגל מחבב את מי שמתחבר לשירות הזה, ומקדם אותו בתוצאות חיפוש. אפשר להתחבר לשירות ישירות דרך אתר הוויקס שלכם, כנסו בדשבורד ל- Marketing & SEO, ואז ל- Google Business Profile, והחיבור יבוצע תוך דקות בודדות. שימו לב שהתהליך כולל אימות באמצעות הודעה לטלפון שלכם.
טיפים לבעלי ובעלות חנויות
אם הקמתם חנות, אני מזמינה אתכם לקפוץ לפוסט טיפים לבעלי חנויות, שם אני מספרת על כמה פיצ'רים שכדאי להכיר, ושיכולים מאוד לעזור לכם בשיפור ההמרות בתהליכי הרכישה.
עכשיו אתם יכולים לחזור ולהתרגש!
Comments