מדריך על מערכת הדיוור בוויקס
top of page

מדריך על מערכת הדיוור בוויקס

וויקס היא הרבה יותר מרק פלטפורמה לבניית אתר, היא מערכת שמאפשרת ניהול של הרבה היבטים שקשורים לתפעול ושיווק העסק. בפוסט הזה אדבר על מערכת הדיוור (CRM) של וויקס.

אם יש לכם אתר או עמוד נחיתה בוויקס- אתם יכולים לאסוף כתובות מייל של גולשים באתר ולרכז אותם ברשימת תפוצה, בה תוכלו להשתמש כדי לשלוח להם מיילים ואוטמציות.



אבל בואו נתחיל רגע מהתחלה...


האם אתם צריכים ניוזלטר באתר שלכם?

נשמעות הרבה טענות על כך שניוזלטר היא לא דרך שיווק אפקטיבית, כי "רוב האנשים לא פותחים את המיילים". ובכן, זה לא נכון וגם די מטעה. אחוזי הפתיחה של מיילים נעים בין 20%-30%, שזה לא מעט בכלל. ומה שחשוב עוד יותר, זה שאלו שפותחים את המיילים- הם קהל היעד המדוייק ביותר שיכול להיות! קלטו את זה, כי זה מטורף: מדובר באנשים שגלשו באתר שלכם, ראו את מה שאתם עושים, אהבו, והשקיעו חצי דקה מזמנם כדי להקליד את המייל שלהם ולהרשות לכם באופן אקטיבי לשלוח להם מיילים. זה אומר שהם ממש רוצים לשמוע מה יש לכם לומר. נכון, ייתכן שכשהם יקבלו מכם מייל הם לא יזכרו אתכם כבר, ואולי אפילו יסירו את עצמם מרשימת התפוצה, אבל כאמור- בין 20%-30% מהם ייפתחו את המייל. ה-20%30% האלו הם כבר ממש בדרך להיות לקוחות משלמים שלכם.


למה להשתמש במערכת של וויקס ולא במערכת דיוור חיצונית?

קודם כל, כי לנהל הכל במקום אחד זה גם הכי פשוט ברמה הטכנית. בנוסף, זה מאפשר לכם לסנכרן נתונים ופיצ'רים מתוך האתר עם רשימת התפוצה, למשל לשלוח מיילים של "עגלה נטושה" ללקוחות שראו מוצרים בחנות, לשלוח סדרת מיילים לאנשים שממלאים טופס מסויים באתר ועוד- האפשרויות הן רבות ומגוונות, והעובדה שהכל נמצא תחת אותו גג מאפשר הרבה גמישות.

אם עבדתם עד עכשיו עם מערכת דיוור אחרת ואתם רוצים לייבא את אנשי הקשר מתוכה לוויקס, אפשר לעשות את זה די בקלות באמצעות העלאת קובץ csv. הנה ההסבר המלא.


איך לנהל אסטרטגיית אימייל מרקטינג?

אפשר להיות מאוד יצירתיים בכל הנוגע לניהול רשימת התפוצה שלכם, וכדאי להתחיל מבנייה של אסטרטגיית שיווק שהניוזלטר הוא חלק ממנה. ובכל זאת, לא אשאיר אתם בלי כמה רעיונות שיכולים לתת לכם כיווני מחשבה מעניינים:


לנהל מועדון לקוחות

לאחרונה וויקס השיקו פיצ'ר חדש של מועדון לקוחות, בשם Wix Loyalty Program. כמו בכל מועדון לקוחות, המטרה היא לשמר לקוחות חוזרים על ידי שמירה על קשר, עדכונים ומתן הטבות ייחודיות. איך זה עובד? לקוחות שנרשמים למועדון שלכם מקבלים "נקודות" על פעולות שהם מבצעים (לפי מה שאתם מגדירים), כמו למשל רכישה בחנות, רישום לסדנא או אפילו הרשמה לרשימת התפוצה, ואת הנקודות האלו בסוף את יכולים להמיר לקופונים המקנים להם הנחות בעת רכישה באתר. ניתן לשלוח מיילים ללקוחות ובהם לעדכן על מצב הנקודות שלהם, להציע להם הטבות ייחודיות לחברי מועדון וכמובן להנחות אותם במימוש הנקודות שיש להם.


לשלוח מיילים תקופתיים עם קופונים והטבות

אפשר לשלוח אחת לכמה זמן ניוזלטר עם הצעות שוות וייחודיות לקוראי הניוזלטר (שכמובן יכולים להקרא "חברי המועדון הסודי שלנו"), כמו למשל קופונים או הנחות ייחודיות. אם מתאים לכם להתחייב לשליחת מיילים קבועה, נאמר אחת לחודש, אתם יכולים ממש לקרוא לזה "מגזין", ליצור מבנה אחיד הכולל תוכן והצעות, וכך ליצור ציפייה של הקהל שלכם למייל הבא.


לשלוח סדרת מיילים

כאן כבר מדובר ממש על יצירת מערכת יחסים ארוכת טווח עם הקהל שלכם. דמיינו שאתם נרשמים לרשימת תפוצה של אתר שנראה לכם מעניין, ואחרי כמה דקות מקבלים מייל "ברוכים הבאים" עם מידע ותוכן מעניין ורלוונטי, ואז אחרי כמה ימים- מקבלים מייל נוסף שממשיך את המייל הקודם… וכן הלאה. יש כאן הזדמנות ליצור מהלך שמורכב ממתן של הרבה ערך ושזור בהצעות ייחודיות, וסיכוי גדול להרוויח לקוחות מחוייבים.



איך לשלוח מיילים דרך וויקס

איך עושים את כל זה מבחינה טכנית, אתן שואלות את עצמכן? אז ככה: יש ב- dashboard שני איזורים בהם ניתן לשלוח מיילים. אחד הוא ה- Email Marketing (תחת Marketing & SEO), והשני הוא ה- Automations. אפרט בהמשך על כל איזור ומהם סוגי המיילים שניתן לשלוח דרכו. כמה נקודות חשובות לפני כן:


עיצוב מיילים בוויקס

זוהי כנראה אחת מנקרודות התורפה המרכזיות של מערך המיילים של וויקס. יכולות העיצוב של המיילים מוגבלות, גם מבחינת בחירת פונטים וגם מבחינת מיקום אלמנטים בדף. ההתאמה הידנית למובייל בכלל לא אפשרית, והיא נעשית אוטומטית ע"י המערכת, לפחות נכון לרגע כתיבת שורות אלו.


מה זה Ascend?

כשתגיעו לאיזורי המיילים, סביר מאוד שדי מהר תיתקלו בהזמנה לשדרג את חבילת ה- Ascend שלכם. אולי תופתעו, כי הרי כבר שדרגתם את חבילת האחסון של וויקס, אז מה פתאום עוד שדרוג?

כחלק מהשאיפה של וויקס להיות מעין One Stop Shop לכל מה שקשור לניהול עסק אונליין, וויקס פיתחה את תכנית ה- Ascend, שמטרתה לתת מענה לצרכי השיווק וניהול הלקוחות בעסק. גם אם לא משדרגים את תכנית ה- Ascend ניתן להשתמש ברבים מהפיצ'רים שלה, אך באופן מוגבל. נתקלתם אולי במצב באתר בו לא יכלתם להטמיע באתר יותר מחמישה טפסי יצירת קשר? זה דוגמא של משהו שמצריך שדרוג של Ascend. עוד דוגמאות למה ש- Ascend מספקת זה יצירה של יותר מיילים באוטומציות (7 במקום 2), הסרה של סטריפ ה- ascend מהמיילים שאתם שולחים, אפשרות ליצור טפסים באתר שמקושרים לתשלום ועוד. סביר שרוב בעלי העסקים הקטנים יכולים להסתפק בתכנית החינמית, לפחות בשלבים הראשונים, אבל קחו בחשבון שאם אתם רוצים לפתח שימוש נרחב בוויקס כמערכת דיוור, אולי יהיה נכון יותר לשדרג את ה- ascend שלכם.


הסרה מרשימת התפוצה

כחלק מחוק הספאם (וגם כדי לשמור על הגינות אנושית בסיסית) חייבת להופיע במיילים שאתם שולחיעם אפשרות להסרה מרשימת התפוצה. הסירו דאגה מלבכם, במיילים שנשלחים מוויקס תמיד ישנה אפשרות מובנית להסרה מרשימת התפוצה ("Unsubscribe"), לחיצה של קורא על הכפתור מבצעת את ההסרה אוטומטית כך שאתם לא צריכים לדאוג לזה.


שליחת מיילים דרך וויקס- ההסברים הטכניים

שליחת מיילים דרך Email Marketing

באיזור ה- email marketing אתם יכולים לשלוח ניוזלטר תקופתי לרשימת התפוצה שלכם. אתם יכולים לבחור ידנית האם לשלוח לכל הרשימה או לחלקה. כהרגלם, ויקס מציעים לכם מבחר נאה של תבניות לבחור מתוכן, ואפשר כמובן גם ליצור מאפס. לאחר שליחת המיילים תוכלו לראות את נתוני ההגעה, הפתיחה וההקלקה שלהם- תוכלו ממש לראות אילו אני קשר פתחו את המייל, וכמה אחוזים מבין פותחי המייל הקליקו על הקישורים ששמתם שם, ועל אילו קישורים.


שליחת מיילים דרך Automations

האיזור הזה מיעד לשליחת מיילים כתגובה לטריגר כלשהו. למה הכוונה? יש לכם אפשרות להגדיר אירוע ("טריגר"), כמו למשל מילוי של טופס יצירת קשר, רכישה באתר, הזמנת מקום בסדנא, הרשמה לאתר וכו', ואז להגדיר פעולה שתתבצע באופן אוטומטי בכל פעם שהאירוע מתקיים. כאן נתייחס לפעולה של שליחת מייל, אבל ישנן גם פעולות נוספות, שקשורות יותר למערכת ניהול הלקוחות של וויקס (יצירת task, חיבור לזאפייר ועוד).

חזרה לענייננו: אחרי שאתם בוחרים את אירוע הטריגר, ואת שליחת המייל כתגובה אליו, אתם יכולים להגדיר האם המייל יישלח אוטומטית לאחר ביצוע הפעולה, או לאחר זמן מה (למשל: אתם יכולים להגדיר ששבוע אחרי רישום לסדנא יישלח מייל תזכורת). לאחר הגדרת המייל (אל תשכחו ללחוץ על activate בסוף!) אתם יכולים להגדיר מייל פולוא-אפ נוסף (למשלף מייל שיישלח אחרי עוד שבוע). בתכנית ה- ascend הבסיסית ניתן להגדיר סה"כ שני מיילים, אם תרצו סדרה ארוכה יותר- תצטרכו לשדרג את החבילה.


יש לכם עוד שאלות? מתלבטים לגבי אסטרטגיית האימייל מרקטינג שלכם או שנתקעתם עם משהו טכני? מוזמנים לפנות אלי!


:"

אנחנו סטודיו אלצ'קה

נעים להכיר! אנחנו בונים, משדרגים ומקדמים אתרי וויקס. אוהבים עיצוב נקי ומדוייק, חוויית משתמש אינטואיטיבית שמובילה לתוצאה הרצויה, ותהליך עבודה משותף שבו כל אחד מהצדדים מביא את מה שהוא הכי טוב בו. 

תודה שנרשמת!

רוצים להשאר מעודכנים?

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו, מבטיחים לא להספים ולשלוח מידי פעם מידע רלוונטי, מעניין ותמציתי. מלאו מייל ואתם בפנים:

bottom of page