עיצוב אתר וויקס לבד- טיפים מעשיים
top of page

עיצוב אתר וויקס לבד- טיפים מעשיים

כשבונים אתר וויקס לבד נתקלים בהרבה אתגרים- טכניים, שיווקיים, עסקיים וגם- עיצוביים. פתאום אתם נדרשים להפוך לאשפי עיצוב, להתאים צבעים, לבחור תמונות, להוריד פונטים, ליישר הכל לאמצע ואז לצד ואז שוב לאמצע... זה יכול להיות כיף, אבל גם מתסכל. הנה כמה כלים שעזרו לי בתחילת הדרך:


לבחור תבנית או להתחיל מאפס?

בוויקס יש אינספור תבניות שניתן להשתמש בהן כבסיס לבניית האתר שלכם, וכמובן שיש גם אפשרות להתחיל מאפס. אני תמיד מעדיפה להתחיל מאפס, כדי לבנות את האתר על בסיס האפיון והצרכים הספציפיים ולא להתבלבל מתבניות, אבל בעלי אתר שאינם בוני אתרים מקצועיים אולי דווקא יוכלו להעזר בתבניות- אפשר לראות דרך התבניות את הדרך הנכונה לבנות אלמנטים באתר (למשל בהקשר של רספונסיביות באתר וויקס), ואפשר גם לקבל מהם השראה למבנה ולבחירות עיצוביות טובות. באותה נשימה, חשוב בעיני להתייחס לתבניות כבסיס בלבד, ולא לחשוש לעשות בהם שינויים נרחבים. התבנית לא מחייבת אתכם לכלום, ואפשר למחוק כל אלמנט שיש בה ולהוסיך כל אלמנט אחר שתרצו.


בחירת פונטים לאתר

וויקס מציעים מבחר של פונטים אפשריים בעברית ובאנגלית (וגם בשפות אחרות, כמובן), אבל יש עוד אפשרויות חינמיות בעולם! החבר'ה מפיקסל פרפקט איגדו עבורכם רשימה ארוכה של פונטים חינמיים בעברית להורדה. כמובן שבנוסף יש גם פונטים חינמיים של גוגל שאפשר לעשות בהם שימוש. איך מעלים פונט לאתר שלכם? כבר אני מסבירה: קודם כל אתם מורידים את הפונט למחשב שלכם, לרוב הוא יורד כקובץ zip ואתם צריכים להמיר אותו לקבצים רגילים, צרו תיקייה חדשה עם השם של הקובץ ושמרו שם את הקבצים (לחצו על extract to בחלונית הzip שלכם). לאחר מכן לכו לעורך של וויקס, בתפריט משמאל לכו ל- media, שם תראו בשורה השנייה את האפשרות של upload your media, וזהו- הפונט מוכן לשימוש גם באתר הזה וגם באתרים אחרים שלכם, מחכה לכם ברשימת הפונטים המוכרת לכם.

אם אנחנו כבר מדברים על פונטים, עוד טיפ זהב ממני- השתדלו להשתמש באתר בשני פונטים מקסימום- פונט לכותרות ופונט לתוכן, אחרת זה פשוט מבולגן. אל תיכנעו לפונטים מגניבים אך לא קריאים, בסוף המטרה היא שהגולשים שלכם יבינו את מה שיש לכם לומר!


תמונות באתר

אי אפשר להגזים בחשיבותן של תמונות טובות ואיכותיות באתר שלכם. אם יש לכם אפשרות להשתמש בתמונות מקוריות שלכם (אבל בבקשה, תמונות איכותיות!)- זה הכי טוב, זה מייחד את האתר ומעלה את הרמה שלו. אבל אם לא, תנו לי לעזור לכם עם לינק לאתר התמונות החינמיות האהוב עלי. אם אתם רוצים אייקונים והאייקונים החינמיים של וויקס לא מספקים אתכם, אתם יכולים למצוא אייקונים כאן. שימו לב רק שאתם מתבקשים לתת קרדיט, ושבכל הנוגע לתמונות באתר- כדאי להקדיש מחשבה גם להיבט של מהירות טעינת האתר ולהנגשה של התמונות.


צבעוניות באתר

אין ספק שצבעוניות זה עניין של טעם, אבל יש גם כללים אוניברסליים שכדאי לשמור עליהם. אם יש לכם לוגו או שפה ויזואלית- כמובן שהם אלו שיגדירו את הצבעים שתשתמשו בהם. אם אין לכם- תזכרו שכל צבע מסמל משהו, ונסו לחשוב מה הערכים והמסר שאתם רוצים להעביר באתר. אתר של נטורופטית, למשל, כנראה יאופיין בגוונים של חום או ירוק ולא של אדום או שחור. כמו עם הפונטים, גם כאן כדאי לא להשתגע ולבחור בשני צבעים עיקריים ושניים משניים. הרבה אתרים היום עושים שימוש ברקע לבן ובנגיעות של צבעים כדי להדגיש אלמנטים מסויימים באתר, כדי לייצר רגש וכדי להניע לפעולה. תחשבו על האפקט של רקע לבן עם כפתור כתום בוהק שקורא ליצירת קשר, למשל. איך בוחרים את הגוונים? דרך אחת היא כמובן לחפש color palette בפינטרסט, אבל אני אוהבת דווקא את האתר color hunt. אם ראיתם בפינטרסט או בכל מקום אחר צבע ואתם לא יודעים מה הקוד שלו, אתם יכולים להעזר באתרים חינמיים דוגמת זה שאליהם אתם יכולים להעלות קבצי תמונה ולדגום מהם את הצבעים.








אנחנו סטודיו אלצ'קה

נעים להכיר! אנחנו בונים, משדרגים ומקדמים אתרי וויקס. אוהבים עיצוב נקי ומדוייק, חוויית משתמש אינטואיטיבית שמובילה לתוצאה הרצויה, ותהליך עבודה משותף שבו כל אחד מהצדדים מביא את מה שהוא הכי טוב בו. 

תודה שנרשמת!

רוצים להשאר מעודכנים?

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו, מבטיחים לא להספים ולשלוח מידי פעם מידע רלוונטי, מעניין ותמציתי. מלאו מייל ואתם בפנים:

bottom of page