בניית אתר לעסק קטן 

תהליך בניית אתר לעסק קטן הוא מסע שנראה בהתחלה מאיים או לא ברור.

חשוב לי להפוך את החוויה הזו למובנת, שיתופית ואפילו אינטואיטיבית.
חשוב לי גם שבניית האתר תהיה חלק מאסטרטגיה שיווקית ועסקית רחבה יותר, הכוללת הבנה של מטרות העסק, קהל/י היעד שלכם ודרכי ההגעה אליהם, כך שכשהאתר יצא לאור- תדעו בדיוק איך להמשיך כדי שהאתר יממש את הפוטנציאל שלו בצורה הטובה ביותר.

אני רוצה להזמין אתכם לצאת לדרך משותפת של בניית בית דיגיטלי לעסק שלכם.

אשמח לקחת חלק פעיל בהובלת המסע הזה.

אז איך מתחילים?

אנחנו מתחילים מנשימה עמוקה, לוקחים מצעד אחורה ומתבוננים- בעסק, בכוונות שלו, במטרות שלו, בקשיים שלו ובקהלי היעד שלו. נבין ביחד איפה קהלי היעד האלו נמצאים ואיך מגיעים אליהם, ונבין איך האתר הזה הולך לפנות בדיוק לקהלי היעד האלו, ולא פחות חשוב מכך- איך קהלי היעד יגיעו בכלל לאתר. לכל זה נקרא אסטרטגייה שיווקית, וככה נדע שכשאנחנו כבר קופצים למים- אנחנו יודעים לשחות. 

פה צריך להיות טקסט על אסטרטגיה

שולחן מחשב

ואיך ממשיכים?

אחרי שיש לנו הבנה של המערך האסטרטגי שהאתר נכנס לתוכו, אנחנו מתפנים לאפיין את האתר- אני אביא את מחקר המתחרים, את החשיבה השיווקית ואת הדגש על חוויית משתמשים אידאלית, ואתם תביאו את המהות של העסק, את הערכים שלו ואת הנשמה שלכם בתוכו. ביחד נבנה את מפת האתר, נגדיר אילו עמודים יהיו באתר ומה יכיל כל אחד מהם. כשמפת האתר תהיה מוכנה, נתחיל לעבוד על האתר עצמו.

חוויית משתמשים (UX)

חוויית המשתמש היא בעצם החווייה שהגולשים, או הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, חוויים כשהם נכנסים לאתר. האם נעים להם? מובן להם? אינטואיטיבי? מסקרן? מגניב? והכי חשוב- האם הם יעשו לבסוף את מה שאתם רוצים שהם יעשו- יצרו איתכם קשר או ירכשו מוצר בחנות שלכם?
אלו שאלות של UX, ובבניית האתר אני שמה דגש על חווייה אופטימלית עבור הגולשים שלכם, בהתאם למטרות שאנו מגדירים יחד.

התאמה למובייל ורספונסיביות

בימינו, רוב הגלישה מתבצעת ממכשירים סלולריים. לכן, התאמה מלאה של האתר למובייל היא רכיב קריטי מאין כמוהו בתהליך. לאחר אישור העיצוב, אדאג להתאמה מלאה של האתר לטלפונים סלולריים וטאבלטים- כדי לייצר חווית גלישה מיטבית. אני שמה דגש מיוחד על מהירות טעינה במובייל, מתוך הבנה שכיום זה תנאי חיוני לקידום אורגני אופטימלי בגוגל. עוד על רספונסיביות בוויקס ניתן לקרוא כאן.

חיבור דומיין ואחסון האתר

לאחר פתיחת החשבון, נבחר את שם הדומיין (URL) של האתר. בעצם זוהי "תעודת הזהות" העסקית שלך. יחדיו נחליט ונרכוש את הדומיין הרלוונטי, ואחבר אותו אל האתר כדי שלקוחותיך יוכלו למצוא את האתר בקלות.

הדרכה על תפעול האתר

בפגישה או שיחת הדרכה שנעשה לאחר סיום בניית האתר, אראה לכם כיצד לתפעל ולתחזק את אתר האינטרנט שלכם לגמרי בעצמכם- בין אם תרצו להוסיף תכנים, לשנות תמונות או לערוך טקסטים, תוכלו לעשות זאת לגמרי עצמאית.

ליווי בכתיבת התכנים לאתר

לאחר הגדרת מבנה האתר, תדעו בדיוק אילו תכנים עליכם לכתוב לאתר. אני יודעת שתהליך הכתיבה הוא תהליך שיכול לקחת זמן ושמעורבות בו מורכבויות שונות עבור אנשים שונים, ואשמח ללוות ולייעץ, גם בהיבטים של SEO ומחקר מילות מפתח, וגם בהיבטים רגשיים שעולים לא פעם, ושבעיני הם חשובים לא פחות מהיבטים אחרים. 

הטמעת יצירת קשר 

לאחר תהליך העיצוב, אדאג לחבר דרכי יצירת קשר בתוך האתר, כדי שלקוחות יוכלו ליצור עמך קשר באופן ישיר: טפסי יצירת קשר, חלונית צ'אט, קישור ישיר לוואטסאפ ולרשתות החברתיות ועוד, בהתאם לצורך. גם כאן, נחליט יחד על הדרכים הטובות ביותר ליצירת קשר ואדאג לייצר את חוויית השימוש הטובה ביותר עבור לקוחותיך.

חיבור ל- Google Analytics

חלק מהותי מניהול ותחזוקת אתר הוא היכולת להבין איזה לקוחות הגיעו אליך ומה הם עשו באתר. המערכת מאפשרת לבדוק ולנתח את הפעילות שנעשתה באתר- מהיכן הגולשים הגיעו, באיזה עמודים באתר הם בילו וכמה זמן נשארו באתר.

המערכת, שלפעמים נראית מאוד מפחידה - היא כלי מאוד עוצמתי, ואשמח לשבת איתך וללמד אותך בקלות ובמהירות להכיר את האתר שלך טוב יותר. אפשר לקרוא על המערכת עוד כאן

עיצוב לפי שפה ויזואלית

כעת אתחיל בתהליך העיצוב הגרפי של האתר. החל מיצירת שפה עיצובית ייחודית ובחירת פלטת צבעים מתאימה, ועד לטאצ'ים קטנים וכמעט בלתי נראים שיעשו את ההבדל, אבנה את האתר מאפס ולא על בסיס תבנית מוכנה.

במידה ויש לך כבר לוגו או חומרים ויזואליים קודמים, כמובן שנתבסס עליהם. 
כדי לראות את הסגנון שאני אוהבת לעצב בו, יכולים להציץ בתיק העבודות.

תשתית SEO אופטימלית

מטרת קידום האתר הינה להתאים את האתר בצורה מיטבית למנועי חיפוש. בתהליך זה נזקק את המילים הטובות והרלוונטיות ביותר לעסק (מחקר מילות מפתח), נטמיע אותן בתוך באתר, וכמובן נתאים את העיצוב, את חוויית המשתמש ואת הצד הטכני של האתר בצורה אופטימלית למנועי החיפוש (הגדרת keywords ו- meta data, יצירת image alts ועוד הרבה), כדי להבטיח פוטנציאל חשיפה מירבי. עוד על קידום האתר ניתן לקרוא כאן.

חיבור ל- Search Consule

עוד כלי חשוב ובעל ערך של גוגל הוא קונסולת החיפוש של גוגל, המאפשרת לכם לקבל מידע לגבי כל מה שקרה לגולשים שלכם עד לרגע בו הם נכנסו לאתר- אילו מילות מפתח הם הקלידו כדי להגיע לאתר? כמה אנשים נחשפו לאתר וכמה מהם הקליקו עליו? ועוד. אחבר אתכם למערכת ואדריך אתכם על השימוש בה. בנוסף, ניתן להעזר גם בדוחות שמספקת מערכת וויקס.